Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har en fjording som jag tycker är ganska lätt född. Men har nu blivit ganska konstig i kropps formen. Magen har varit rund och fin...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: smurfis
·
Foder & Strö Jag kommer att ha grovfoder kvar när der är dags att släppa hästarna på bete, dvs jag kommer att kunna spara en del till i höst. Frågan...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Aia
·
Foder & Strö Ja nu är våren, solen och värmen här och vissa ston blir ju mindre trevliga :crazy: De gånger min häst brunstade efter jag köpt...
Svar
10
· Visningar
1 252
A
Foder & Strö Skulle köpa sojamjöl på Granng***den idag. Priset som stod var 140 kr säcken, men när jag betalat tyckte jag det blev dyrare än jag...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: annapanna123
·
S
Foder & Strö Jag tar snart med mig en PRE hingst från där jag bor nu till eget boende. Han har under förra våren varit sjuk och skadat och såg...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 626
Foder & Strö Vad tycker ni om det alternativet till överviktiga, bantande hästar? Är det elakt?? Hörde någon tipsa om att man kan göra en något...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 096
P
Foder & Strö Jag har suttit och försökt förstå hur i hela friden man räknar ut en foderstat till hästen. Men det vägrar gå in. Så det jag undrar...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö vad är det, används som fodertillskott :confused: aldrig hört talas om och nu ingår det i en foderstat jag ska räkna på o se om den...
Svar
4
· Visningar
3 442
Senast: panzy
·
Foder & Strö Någon som ger det? Hörde att en person gav sina hästar det istället för hö? Det kan väl ändå inte funka? Man kan väl knappast ge 14 kilo...
2
Svar
24
· Visningar
2 839
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Jahapp, varmare väder vilket innebär att vi måste ersätta våra älskade rundbalar med torrhö :angel:. Någon som har tips på provisoriska...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Egonson
·
A
Foder & Strö Mitt varmblod som tidigare har varit väldigt lättfödd har fallit ur lite och skulle behöva bli lite rundare. Han är väl inte super mager...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: annapanna123
·
M
Foder & Strö När jag lunchfodrade såg jag i änden på några strån i hösilaget en vit "plupp". Precis i stråets snittyta. Har som tur är har jag bara...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Mayara
·
Foder & Strö Är det så bra som det låter eller enbart ett försäljningsarrgument och reklamtrick? Någon med kunskap och erfarenhet? HH eller PL? //Alice
Svar
4
· Visningar
1 599
Senast: Folly
·
Foder & Strö Någon som vet innehållet i hippo alfa? Är där mycket havre i? Pris? Någon som vet hur mycket Lympos havrefri kostar? Undrar med om...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Ireland
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en nordis som är lättfödd och tjock!:o Hur bör foderstaten för en sådan häst se ut enligt dig? Hon är 9år och rids...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Ingrid och Lukas
·
C
Foder & Strö Letade efter en "äldre" tråd om foder till hästar, o då var det någon som länkade fram en sida från Danisco (stavning??) och då stod det...
Svar
12
· Visningar
1 770
Senast: rocki
·
Foder & Strö Vad innehåller lucernpellets? Räknas det som kraftfoder?
Svar
10
· Visningar
1 053
S
Foder & Strö Hej! Är det månne ngn som vet detta?? 1 hg torr betfor är ca 2,5 dl torr betfor 1 kg hel havre är ca 1,5 l hel havre. Tacksam...
Svar
5
· Visningar
4 062
Senast: bigganl
·
S
Foder & Strö Varför är det inte bra med klöver i höet? Ska man inte sånt hö till hästar?
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: MonteRose
·
S
Foder & Strö Vet att det är jättesvårt att svara på men jag har inte haft ponny på åratal och vi kommer förmodligen att skaffa en till barnen eller...
Svar
8
· Visningar
2 374
Senast: super mario
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka