Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö Tänkte bara höra angående hö hämtade två rundbalar hö och dom var ganska gula i färgen såg jag när jag kom hem och öppnade den ena.. det...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Niantrezz
·
C
Foder & Strö äter hästar mineraler utan att de blandas i fodret? endel hästar "petar" ju ut det... Är det någon skillnad på hur ofta man bör ge...
Svar
18
· Visningar
1 169
Senast: Antiqua
·
F
Foder & Strö Jag vill veta till ett skolarbete... 1. Vad har du för häst? 2. Är din foderstat uträknad? 3. Hur länge har du haft en uträknad...
2
Svar
20
· Visningar
1 639
Senast: attempt
·
Foder & Strö Eftersom alla andra forum har massa fråge trådar så tycker jag att det ska finnas en på Foder oxå: Vad för kraftfoder får din häst...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 461
Senast: Ella_99
·
Foder & Strö Efter den nya analysen på grovfodret kontaktade jag en foderrådgivare som skulle hjälpa mig med foderstaten. Jag berättade att min...
Svar
10
· Visningar
891
·
H
Foder & Strö Hej alla glada! Jag undrar hur mycket en normalbyggd D-ponny äter på ett ungefär om dagen. Om ponnyn arbetas dagligen. Hur mycket...
Svar
11
· Visningar
17 168
Senast: Sipuli
·
Foder & Strö Fick ett tips av min syster att ge äppelcider vinäger i fodret till våran exem ponny... En kompis till henne gav sitt kallblod det i...
2
Svar
25
· Visningar
3 984
Senast: fenny_92
·
M
Foder & Strö *Vilket föredrar du och varför?? *Vad ger du din häst, hur mkt?? Har en känsla av att det inte är första gången frågan är uppe på...
Svar
10
· Visningar
1 277
Foder & Strö Jag funderar på att betäcka mitt sto och undrar vad era hästar äter och hur mkt under dräktigheten och digivningsperioden. Berätta oxå...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Har ett hopplöst dilemma. Har fått tag på mindre balar hösilage till min hosthäst (o hans två kompisar) som de har ätit hela vintern...
Svar
2
· Visningar
808
Foder & Strö Jag lyssnar med förundran över än den ena och den andra foderstaten, som pricken över i:et har man kryddat på med diverse örter och...
20 21 22
Svar
437
· Visningar
55 681
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur räknar man ut hästens behov? Jag har för mig att det ska finnas en hemsida....
Svar
2
· Visningar
711
·
M
Foder & Strö Hur länge håller sig hö om det har legat torrt, vi har hö som har legat i 1½ år, och det luktar bra. Har öppnat balen och kännt om de är...
Svar
10
· Visningar
2 132
Senast: DavidS
·
F
Foder & Strö Hur mycket groov 125 motsvarar 3 kg havrekross på ett ungefär? Tacksam för svar :bow:
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Jaba
·
H
Foder & Strö Läste för en tid sen ett inlägg som sa att det fanns bevis för att pellest "kläggade" igen tarmarna på hästarna. Är det sant? I så fall...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: Essepesse
·
Foder & Strö Hej! Har börjat misstänka proteinbrist hos en av våra här hemma och efter att ha sökt runt lite i trådarna har jag förstått att...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: KesoNeso
·
N
Foder & Strö Efter kvällsinsläppet nu är jag helt gråtfärdig:cry: Min väldigt svårfödda D-ponny valack har nu blivit så smal och muskelfattig på...
2
Svar
33
· Visningar
3 694
Senast: Whoever
·
U
Foder & Strö Någon som har lite ideer??? Har stor halvblodsvalack som när jag köpte honom för 1,5 år sedan var enormt fet. Vi fick banta honom...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Unica
·
T
Foder & Strö Hej. Jag har fått som uppgift i skolan att ta reda på 5 nyttiga växter för hästar, och vad dom är bra för. Gräs räknar inte eftersom...
Svar
17
· Visningar
5 215
Senast: pastejja
·
D
Foder & Strö Nån som vet hur mkt MJ olja innehåller per dl eller L eller kan räkna ut?
Svar
6
· Visningar
4 359
Senast: Lollo_ok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka