Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Någon här som testat ge det till sin häst? Jag fick nämligen en burk Ferrosyl utav en kompis, burken kom från homeopathuset AB. Jag har...
Svar
13
· Visningar
2 246
Senast: Alexandra_W
·
F
Foder & Strö är det någon som vet om munkpeppar klassas som doping, eller är det ok att ge sin tävlingshäst?
Svar
4
· Visningar
1 805
Senast: Fhanny
·
Foder & Strö kan hästar äta det eller blir de sjuka? En granne till mig lade nämligen ut mat till fåglarna i hästarnas stora hage och hästarna var ju...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: trazel
·
R
Foder & Strö Hört att lucern ska vara bra då hästen ska "fyulla ut sig lite", fattar iofs inte riktigt i vilket sammanhang, men min ridlärare sa det...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: milly
·
R
Foder & Strö Min häst vägrar äta munkpepparn som jag blandar i hans foder. Det är endast 15g men nej, han tänker då inte stoppa i sig det inte...
Svar
7
· Visningar
1 906
Senast: Djurjouren
·
Foder & Strö Jag behöver ett kraftfoder med högt protein och energi innehåll men jag vill kunna ge så lite så möjligt av det. Min häst som älskar...
Svar
17
· Visningar
1 386
M
Foder & Strö på ett ungefär hur mkt ligger foderkostnaden per månad på om man ger hästen 1 kg havre samt mineraler. vet ju att priset varierar...
Svar
4
· Visningar
747
Foder & Strö Skulle ni ge en häst som tappat en del muskler? Vad ska man ge för foder som komplettering till bete för att ge hästen de bästa...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Efter att ha läst otaliga trådar här om proteinbrist hos lite bukiga hästar så börjar jag fundera på hur mina egna ser ut, och blir...
2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: tgd
·
B
Foder & Strö Hej jag har släppt mina två hästar på bete men stödfodrar fortfarande morgon och kväll. Trodde inte de skulle vara intresserade av höet...
Svar
1
· Visningar
628
·
M
Foder & Strö Är det någon som har något att säga om Eggersmanns foder?? Positivt eller negativt? Jag funderar på att börja ge det till min häst, men...
2
Svar
26
· Visningar
2 517
Senast: Alexandra_W
·
J
Foder & Strö måste bara berätta att jag verkar ha hittat en jättebra leverantör av småbalar ensilage!!! är såå glad, verkade vara jätteseriösa. tog...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Jag har hittat ett hö med låga bra värden (6,9 MJ och 48 g smb rp per kilo foder) som jag skulle kunna köpa. Dock ingår det rajgräs i...
Svar
5
· Visningar
4 615
Senast: Gwildr
·
N
Foder & Strö Har alla här på buke. sina hästar på sommarbete dygnet runt? Eftersom min häst blir så tjock på sommaren trots mycket ridning funderar...
Svar
3
· Visningar
737
T
Foder & Strö Jag som fritidsryttare har ofta funderat över varför det verkar så krångligt med foder. Har en kompis som har tre dräktiga ston. De går...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: LIA
·
Foder & Strö Snabb fråga.. hur mycket kalk kan man ge en häst?
Svar
10
· Visningar
3 107
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Våran gamla superbra hösilage går inte att få tag på mer, så vi har köpt in nytt. Jag är ingen expert på analyser, därför tänkte jag...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Inte en hästfråga egentligen utan en kaninfråga :smirk: fast en allmän foderfråga........ Vi köpte en tunna blandfoder av bonden som...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: Tussinussen
·
Foder & Strö vet inte riktigt var jag ska lägga den här, men jag testar här. Jag är lite nyfiken på hur mycket åkermark som krävs för att odla 2,6...
Svar
1
· Visningar
1 990
Senast: DavidS
·
J
Foder & Strö Hejsan, Jag har en liten fundering. Kan man få ut ca 3ton hö på ca 1 hektar åker? //Jozzi
Svar
2
· Visningar
817
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka