Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Pållen är kass i magen nu när gräset börjat växa på sig. Gav MagTarm i omgångar förra sommaren men tänkte prova med foderjäst i år...
Svar
5
· Visningar
6 280
Senast: Ylva86
·
B
Foder & Strö japp, då vill jag bara ha något att läsa så om ni orkar svara gärna :D vilken sorts häst hade du gett: krafft grund krafft grove...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hur bra är det att göra det "fort", utan någon vänjningsperiod? Och hur fort är fort? Jag har nämligen reagerat lite på en häst i...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö Var på apoteket idag o skulle köpa en ny burk. dröm om min förvåning när det inte ens fanns på datan. Vad gör jag nu? finns det...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vad är Linfrö bra till??Är det pellets form man ska köpa? Ger Linfröolja samma effekt??
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Gauti
·
Foder & Strö Jag har letat i forumet men inte hittat svaret på detta. Teflonminnet har slagit till och jag kommer inte ihåg hur mycket 1 timmes...
Svar
9
· Visningar
2 536
Senast: Ante
·
V
Foder & Strö Jag har en varmblodstravare som har tappat mycket hull under vårkanten, tidigare har det inte varit några problem att hålla honom i fin...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Mistrelle
·
Foder & Strö Undrar om det finns andra leverantörer än Granngården - tycker de tar väl bra betalt! Gärna i Dalarna.
Svar
3
· Visningar
946
Senast: cactuspower
·
B
Foder & Strö Är inte alls duktig på detta med foderanalyser. Då jag fått en foderreaktion på min häst så vill jag lära mig mera. Ska köpa hö och...
Svar
9
· Visningar
16 862
Senast: briana
·
P
Foder & Strö Mitt sto på 11 gick ner rätt mycket i år när hon fällde pälsen. Men nu ser hon tjock ut under i från, men man kan se revbenen i bland...
2
Svar
22
· Visningar
1 721
Senast: Phorsytia
·
Foder & Strö ...och vara borta i kanske 6-8 timmar (vet inte säkert än, men jag misstänker att det blir nåt sånt) hur mycket foder måste man ha med...
Svar
5
· Visningar
900
J
Foder & Strö ni som är insatta i fång...hur funkar det egentligen? har ju läst en del trådar eftersom jag nu har en shettis som sällskap till mitt...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Förmodligen kommer våra hästar gå på bete från juni i en hage som mest består av sumpmark med vass:confused: i en del. Hagen är...
Svar
4
· Visningar
1 988
Senast: Pigalle
·
Foder & Strö Ja hur ska man bära sig åt. Min häst ska gå på butta i 15 dgr. Fick första omgången idag. Blandade i pulvret i lite korn och hälde i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: Olympus
·
Z
Foder & Strö Kanske finns det svar på min fråga om jag söker mera. Men skapar en ny tråd iaf.. För nu är det inte bra med pållan. Har ett fullblod...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: wannehavefun
·
S
Foder & Strö Det gör jag, jag avskyr foderstater och tabeller. Hästarna mår prima fast alla blir fodrade på detta sättet. Hö/hösilage, havre, betfor...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 368
Senast: milly
·
Foder & Strö Ger ni kraftfoder under tiden hästen går på bete? Isåfall är det någon skillnad i fodersort/mängd mot när hästen är uppstallad...
Svar
7
· Visningar
1 159
Senast: attempt
·
Foder & Strö Ngn nämnde ngt man kan ge hästen i fodret som heter MSM?? Vart kan man köpa det??Är det för sent att börja med nu??
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Ni som låter era hästar gå på sommarbete, hur snabbt vänjer ni in dom vid gräset eller gör ni inte det alls? Hemma i vårt stall så...
Svar
12
· Visningar
1 314
Senast: trazel
·
A
Foder & Strö Hur mkt mat och hö får era hästar om dagen?. Hur mkt ska ett russ ha, som är ifull gång med träningen?.;)
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Russinet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka