Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö på grovfoder till lättfödd häst? Hur fungerar det? Är det så att de äter mkt första veckorna men sedan lugnar sig när de förstår att...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: AnnaKarinA
·
M
Foder & Strö En bekant blev rekomenderad ett flytande preparat som innehöll glucosamin, msn och djävulsklo mm av veterinärern. Jag blev fundersam då...
Svar
4
· Visningar
1 796
Senast: a-h
·
Foder & Strö Min häst äter dåligt,just nu inte alls sedan en veckas tid,innan dess max 1-2dl per dag.:( Hon är en Islandshäst,men tränas nästan...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Triax
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar när dom går på bete(normalt bete)? Jag vet inte hur mkt MJ o smb.rp jag ska "tillsätta" förutom betet... Vill...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Jag ska ha min häst på bete i sommar och han ska vara ute dygnet runt för första gången på länge...(tävlingshäst(mkt fullblod) som...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: ragge
·
M
Foder & Strö Är det någon som använder Racing foder till sin häst? Hur tycker du att det funkar? Är det stor skillnad på Racing och Krafft, både...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Maxmax
·
S
Foder & Strö Hur lång tid ska det ha gått från höskörd innan det går att fodra hästarna med höet? Har för mig att jag hört 5-6 veckor någon gång...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: ang
·
K
Foder & Strö Finns det tillräkligt mycket fosfor i marken nu? Alltså rötter, barr, kvistar och allt annat som naturen har att ge? Jag ger...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: kristalia
·
Foder & Strö Min hingst har jag haft Mustang musli orginal till ett bra tag, men nu har han helt plötsligt slutat äta det och äter bara korn och...
Svar
13
· Visningar
1 702
Senast: Muddson
·
J
Foder & Strö HUr många ug går det på ett milligram samt gram?
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Jaba
·
H
Foder & Strö Jag skulle vilja ha mer info från er som använt detta en tid till era hästar. Fungerar det som reklamen säger? Eksemhästar, blir de...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Gauti
·
Foder & Strö Hej alla! Nu är jag alldeles förvirrad :confused: Har varit inne på både freefarm och hippocampus för att få reda på behoven till...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har en ponny som hade lättare fång i höstas. Hon var då lite överviktig och gick from midsommar och hela hösten på en gammal...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad mellan krossat korn och "helt" korn? Vad är skillnaden mellan havre och krossat korn? Brukar man...
Svar
6
· Visningar
1 647
Foder & Strö Ska köra ungarna till dagis om 5 min,håller på att koka Linfrö,hur länge ska det koka??Har redan kokat i ca 15min:crazy:
Svar
7
· Visningar
4 704
Senast: fettso
·
Foder & Strö var hittar man tabeller för hästens behov? jag behöver nog tabellvärdet + arbetet + 10-15% för att det är ett tunnt fullblodssto...
Svar
19
· Visningar
1 226
Senast: Messy
·
S
Foder & Strö Jag skulle vilja att min ponny blev liite tjockare, om man säger så... När han står med huvudet nere och äter så kan man se revbenen...
Svar
14
· Visningar
1 014
Foder & Strö det sägs ganska ofta att den hästen har proteinbrist osv när folk visar bilder på sina hästar här, men jag undrar hur ser ni det och kan...
2
Svar
21
· Visningar
2 098
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö För er andra som också letat. Nu ätligen så har jag lyckats hitta ett komplett mineralfoder helt melassfritt och i pelletsform med både...
2
Svar
28
· Visningar
3 392
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Oj inser nu hur okunnig jag är på det här med exsemhästar,har inte alls tänkt på fodret... Vad ger ni era exsemhästar(Island)att äta...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka