Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö En av miina vänner blev helt förskräckt då jag sa att en av mina hästar bara fick kornkross förut. Hon menade att de kan få...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Senast: EnKiwi
·
C
Foder & Strö Hur skulle ni ha gjort om ni har ett "vanligt" hö med ganska högt kalcium (2.8g/kg) och fosforn (1.6g)och mg(1.0g.)? Jag har lite...
Svar
7
· Visningar
3 032
Senast: Carolrita
·
K
Foder & Strö Hej, har precis köpt min första häst och har nu lite frågor om foder! Det är en storhäst, sto, 7 år på ca 600 kg som tränas...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Koppen
·
O
Foder & Strö Ni ar sakert less pa att lasa om haranalyser men jag ville bara beratta om en hast jag kopte for ett par manader sedan. Han ar en 4-arig...
2
Svar
27
· Visningar
2 833
Senast: okeydokey
·
I
Foder & Strö När jag tränade för en duktig tränare för ngn månad sedan sa han att jag skulle ge ponny lite extra foder innan tävling så att han ska...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: mahlmt
·
T
Foder & Strö Jag har en stor shettis som promenad rids och tömkörs lite lätt ca 2-3 dagar i veckan(ibland mer, ibland mindre). Ett sto på 10 år. Just...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Tjalfe
·
S
Foder & Strö Jag är inte så himla duktig på det här med hövärden men jag vet så mycket att värdena på detta hö, som egentligen är ensilage, är för...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: milly
·
Foder & Strö På fredag får jag hem en ny häst, och måste hitta hö som räcker till den fram till midsommar. Jag har hittat hösilage i fyrkantsbalar...
Svar
15
· Visningar
1 171
Senast: LIA
·
Foder & Strö Såg att Hööks hade någon typ av "saltsten" som de kallade för Himalayasalt i nutiken, en rosa "sten" som hängde i ett snöre. Vad är...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Mina hästar ska flytta och på nya gården finns bara hagar med gräs. Dock inte mkt gräs, mesta är vissent och torrt, och det är inte...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: susanne
·
Foder & Strö Jag har ett lite problem. Min häst är av ponnyras och detta märks på hullet främst, tjock och go :D Jag är glad att jag har en häst...
Svar
14
· Visningar
1 319
Foder & Strö Ur eksemsynpunkt, gör det någon skillnad om man ger hästen linfrökaka?? sett några förbättringar... Vet någon vilka värden den...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Ylva86
·
G
Foder & Strö Jag skulle vilja veta för-och nackdelar med att ge betfor. Om någon har lite mer kunskap om detta.
Svar
14
· Visningar
1 145
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Vi har en fullblodskorsning (modell mindre, ca 154 cm) som behöver lägga på sig. Just nu får han ca 10 kg hö (god kvalitét, men som...
2
Svar
32
· Visningar
2 858
Senast: Wembley
·
V
Foder & Strö För ett par veckor sedan åkte jag till Granng*rden och köpte en säck havre. Kånkade in den i foderkammaren, snittade upp den och hällde...
2
Svar
20
· Visningar
2 361
D
Foder & Strö Pga att det är svårt att få tag på bra hö så vill min stallägare att de hästar som idagsläget äter hö skall gå över till hösilage. Min...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö Skall eventuellt börja utfodra min häst med Dynavenas Active 50 efter mycket rekomendationer från både vet och stall kompisar!:)...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Foder & Strö Jag vill starta en tråd där vi redogör för vilka aktiva substanser och i vilken mängd som finns i olika sk ledtillskott. Har du...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: Soffan74
·
D
Foder & Strö Om man får tipset om att ge ett mineralfoder, vad menas då egentligen? Vad är ett mineralfoder? Har ni några bra tips på några...
Svar
15
· Visningar
2 734
Senast: pinky
·
K
Foder & Strö Min Jasmine drabbades av fång förra året, o fick hovbensrotation. Hon är mycket bättre nu, som tur är och rotationen ska ha blivit...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka