Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag vet att jag har frågat precis samma sak för många år sedan och kanske detta varit uppe i annan tråd efter det. Ber så mycket om...
Svar
11
· Visningar
1 086
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har letat, men inte fått nåt svar.. Har en Exsemhäst, och har ju hört att linfröoljan är mkt bra och kan hjälpa till att få dem att må...
Svar
9
· Visningar
2 082
Senast: Rebecka83
·
A
Foder & Strö Har en ganska svårfödd häst som arbetar hyffsat hårt och behöver därför äta lite större mängder kraftfoder. Kornkrossen har slunkit ned...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: amanin
·
Foder & Strö Har fått hem ett fullblodsto som är extremt mager. Anledningen till att hon tappat så är att hon har haft ett föl vid sidan förlänge...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: milly
·
R
Foder & Strö Är det kraftigt? Kan man ge det till en fånghäst? (utan symptom i ca två år) Kan inte mycket om ensilage så är det någon vänlig själ...
Svar
4
· Visningar
653
P
Foder & Strö Har haft massage behandling på mitt fullblod och massören tyckte att jag skulle prova ge honom Kisel då han "klickar" i sitt ena...
Svar
1
· Visningar
694
F
Foder & Strö En undran... Om ett gäng glada hästar på rymmen lyckas komma över en fodertunna innehållande krossad havre, hur pass orolig ska man...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Ylva86
·
D
Foder & Strö vad bör jag ge rent basmässigt till en dräktig lady?
Svar
8
· Visningar
883
·
Z
Foder & Strö Hej! Jag behöver verkligen lite råd.. Har ett 6-årigt westfalen sto, 175 cm. Rids 6 dgr i veckan, tävlar hoppning. I veckorna rider...
Svar
15
· Visningar
1 062
·
N
Foder & Strö Vad är det för skillnad på pelleterad betfor och "vanlig"?
Svar
5
· Visningar
727
Senast: hillevie
·
L
Foder & Strö när jag köpte pållan hade hon helt okej hovar, åt då biotin occh krafft grund som innehåller biotin samt linfrö (=olja). tog sakta bort...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: lkn02001
·
J
Foder & Strö Hej, jag har räknat på min foderstat och har ett hösilage med mycket energi, då tänkte jag lägga till sojamjöl. Var hittar man ett bra...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Lavinia
·
D
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av dom? Har ett islandssto som är under igångsättning efter skada och föl och har på sistonde börjat bli...
Svar
8
· Visningar
1 224
D
Foder & Strö Har funderingar kring tillskottsfodret Cortaflex? :confused: Bra? Dåligt? Fördelar och nackdelar? Vet att det ska vara bra för hästens...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Plankton
·
J
Foder & Strö Hej! Jag har räknat ut en foderstat till min ponny som stämmer jättebra! Jag har räknat med mineralämnena Kalcium, fosfor och...
Svar
5
· Visningar
772
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har en liten undran som någon här kanske vill hjälpa mig med...:confused: Vad är skillnaden på naturliga och syntetiska...
Svar
12
· Visningar
2 427
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Vill ha 'rent' magnesium tillskott i syfte att bl. dämpa/lugna. Vart hittar jag detta? :bow:
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: lexi
·
Foder & Strö Hej. Jag har en fråga till er som har kunskap om mögel etc i hö: Om det dammar - är det alltid pga mögel? Sist vi hämtade hö fanns...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 239
Senast: _86a_
·
E
Foder & Strö Ska köpa en häst :bump: , om hon går igenom besiktningen i veckan, och har lite frågor om foder.. Det handlar om ett 9-årigt...
Svar
6
· Visningar
828
·
Foder & Strö Finns det något tillskott som man kan ge hästen för att främja tillväxten av man, svans, hovar, päls ( hårrem )? Annars sätter han päls...
2
Svar
26
· Visningar
3 914
Senast: Mistrelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka