Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö vad ha vitlök för funktion??? e det bra att ge till hästar som e förkylda och ha hosta..???? kan man ge vitlöks klyftor i stället för...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 115
Senast: lollo88
·
Foder & Strö ursækta dom danska bokstæverna, sitter i skolan i Køpenhamn... Har lite funderingar på att byta från linfrøolja till linfrøkaka på min...
Svar
1
· Visningar
611
H
Foder & Strö Måste bara få fråga! Någon som vet bättre!:confused:
Svar
9
· Visningar
1 402
Senast: Eagle
·
Foder & Strö Jag sitter alltså i sitsen att jag inte får tag i mer grovfoder till mina hästar. Köpte hö men de kan inte äta det för de är så dammigt...
Svar
17
· Visningar
1 184
Senast: Mysaan
·
K
Foder & Strö Hur mycket (ca rekomenderat) ska man ge av lucern pellets, och hur länge ska man lägga det i blöt innan? (angående 1,48 mnkhjd...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Carisma72
·
Foder & Strö Hej! Jag har fått rådet av min equiterapeut att ge min häst E-vitamin i tillskottsfoder ett tag. Jag hade funderat lite på att ge...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Carolrita
·
P
Foder & Strö Här kommer jag, foderexperten :angel: Vad är egentligen skillnaderna mellan dessa två? Själv använder jag 90 men har aldrig använt...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: milly
·
Z
Foder & Strö Kan en häst på två år få diarre av att äta för mycket salt? Hästen i fråga har helt plötsligt fått diarre utan foderbyten och han...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Zolitary
·
S
Foder & Strö Har en äldre valack som behöver 82MJ och 497Pr. Han har ni i vinter gått på en foderstat som är 108Mj och 763Pr. Vilket är en bra bit...
Svar
16
· Visningar
979
D
Foder & Strö Som rubriken lyder hur mycket ger ni /kg för hösilaget? Använder ni er av stora rundbalar eller är det nån som köper små balarna...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Thora
·
D
Foder & Strö Vad anser ni finns för fördelar och nackdelar med okrossad havre? :d :confused: ;) För mig känns det att det finns massor av...
Svar
6
· Visningar
772
T
Foder & Strö Våra två pållisar har "fallit ur" hull lite nu de senaste veckorna. Man anar revbenen och en av dem är lite bukig. Man kan ju misstänka...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Trampe
·
P
Foder & Strö Tycker ni detta är ett bra foder? Lägger ni som annvänder det till något? vad? Har ett nioårigt sto, normalt hull. Arbetar normalt...
Svar
18
· Visningar
1 720
Senast: blohme
·
K
Foder & Strö Min häst är väldigt smal och har inga muskler. Snart har sträckningen på benet gått bort och jag ska börja planera lite om hur ja ska...
Svar
7
· Visningar
690
·
Foder & Strö Hej! Vi ahr precis börjat ge hösilage till våra pållar då den ena börjat hosta lite smått..men nu undrar jag, hur lång hållbarhet det...
2
Svar
27
· Visningar
3 924
Senast: LIA
·
Foder & Strö Vilka värden ser ni helst att era grovfoder har? Tänker då främst på energi (MJ) och det smältbara råproteinet. Sitter och funderar över...
Svar
10
· Visningar
1 833
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö I våran hage har det varit riktigt kraftigt och högt gräs under sommaren. Nu är det gult och visset såklart och halva hagen är ganska...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Egonson
·
Foder & Strö HUr kommer det sig egentligen att så många hästar är bukiga o har synlig proteinbrist trots att man har räknat foderstat efter konstens...
Svar
5
· Visningar
785
·
A
Foder & Strö Om jag ger fibergi o vill ge vissa tillskott, kan det på någotsett skada? omdet är så ör det någon spec vit. till ex. som de får...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Egonson
·
T
Foder & Strö Nu är jag där igen... bytte stall för några månader sedan och såg fram emot att prova ny foderstat. I gamla stallet ingick foder och det...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka