Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jaha, då har man i år det omvända problemet från i fjor. Behöver ett kraftfoder som SÄNKER kvoten alltså högt energi och lågt i protein...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Ja, nu fäller hästarna för fullt och eftersom jag vet att min gamle shettis brukar ha en del problem med fällningen, funderar jag på om...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: peace
·
Foder & Strö Är Tokosel numera receptfritt eller ej? En vän ska åka till Sverige och jag undrar om hon bara kan traska in på ett apotek och köpa...
Svar
8
· Visningar
886
Foder & Strö vad innebär det att hippo grow alfa innehåller grönmjöl? Vad är det?
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: orion_x
·
C
Foder & Strö Vad är det för skillnad? Jag blir tvungen att byta från krossad till helhavre inom snar framtid. Vad ska man tänka på förutom att den...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Cronis
·
H
Foder & Strö HAr nu börjat vänja in hästarna i en gräshage, och då är min fråga. Hur mkt av näringen i gräset är nått till att ha just nu? Jag menar...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Finns det egentligen någon lag som säger hur många gånger en häst ska fodras per dag? Kollat i djurskyddslbestämmelserna, men där står...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Becca85
·
B
Foder & Strö Vad det är svårt att hitta det!! vet att kvarnbyfoders luzern är melassfri och sockerfri, men vilka fler? Det är ingen här som säljer...
Svar
6
· Visningar
1 318
L
Foder & Strö en bekant berättade idag att hon ger sina hästar (2 travare & 1 isis) ngr nävar fågelfrön i fodret varje dag. det ska tydligen vara...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Thora
·
Foder & Strö Hur mycket MJ respektive smpr, står era fullblod på? Har ni dom på MJ*6, eller mer?
Svar
3
· Visningar
835
Foder & Strö Vad är SANNING egentligen angående att ge hästar gräs som är klippt med gräsklipparen? ÄR det farligt eller är det inte farligt? Och...
2
Svar
34
· Visningar
2 324
Senast: mizz
·
Foder & Strö Vad kan man ge till hästen för att den ska orka, förrutom korn. Inte havre då hästen inte behöver bli piggare. Kom gärna med förslag =)
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hjäääälp! Står i ett stall där det ingår havre och annat gottis i hyran.. Men idag så luktade jag för första gången på länge på havren...
Svar
2
· Visningar
1 667
M
Foder & Strö HEJ! Hoppas att någon kan hjälpa mig lite.. Jag ska köpa häst alldeles snart, ett sto, ursprungligen från tyskland. Hon som äger hästen...
Svar
4
· Visningar
886
R
Foder & Strö Jag letar efter ett foder med mycket järn och koppar. Jag har en varmblods vallack på sex år som har blodbrist och ska därför ha ett...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: veronican
·
V
Foder & Strö Min vetrinär rekommenderade mej at prova detta på min unghäst som har problem med koterna. Finns det nåt nätbutikk man kan beställa detta?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: viola66
·
H
Foder & Strö Bör magnesium ges "torrt" eller går det lika bra att blanda tillsammans med betforen?
Svar
6
· Visningar
730
Senast: moonlightgarden
·
C
Foder & Strö Vad tycker ni om hullet på denna häst? Andra kommentarer tas gärna emot, inte bara hull-ord.
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: PrittePuff
·
Foder & Strö Jag har läst om något här i pulver/fröform som man kan ersätta foderolja med? Vi använder solrosolja till våra hästar, men det blir...
Svar
1
· Visningar
673
Foder & Strö Ungefär hur många kg hö ska/kan man ge en häst som är ca 150 cm hög, relativt lättfödd men ändå tappat lite hull på senare tiden...
Svar
9
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka