Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har en liten bponny som är ca 18 år, pigg och kry. Problemet är att hon är så "trög" i ridhuset. Hon är dock en "seg" häst, ingen som...
Svar
10
· Visningar
1 433
Senast: citi
·
D
Foder & Strö Har räknat på Hippocampus men litar inte riktigt på det, men enligt det är det bra. Så vad tycker ni? Hösilaget innehåller: 56% ts...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Kan någon tipsa mig om foder med ett lågt energi innehåll? Jag räknar och räknar och får inte till det.Energin skjuter i höjden hur...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: milly
·
Foder & Strö Ja ni vet hur jag är, nojjig. Det är så lätt att bli blind. Kommentera allt om hur ni tycker hon ser ut. Innan avställningen för 3...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 242
Senast: Messy
·
Foder & Strö Kan ni skriva upp foder eller annat tuggbart som stimulerar mage och tarmflora som är ur balans. Har en exemponny och söker...
2
Svar
36
· Visningar
3 059
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö när ger ni era hästar det? tycker ni att ni märker någon skillnad? när märker man att hästen har kalkbrist? jag kan inte göra en...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Jag vill bara varna alla för att köpa green powers lucern strå :mad: Jag har hittat ca 25 små stenar( som ärtor/mandlar) i mitt lucern...
Svar
6
· Visningar
867
Foder & Strö hur gör ni när ni ska ge era hästar typ vitaminer som är i pulverform? lägger ni det i kraftfodret eller hur gör ni?
Svar
3
· Visningar
668
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hur jag än vrider vänder och räknar så blir magnesium nivån för låg:mad: Nån som har något bra tips:confused:
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Rent hypotetiskt: Skulle hästar/kor/etc klara sig med att dricka enbart saltvatten om inget annat fanns att tillgå? Och en fråga...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Panter
·
Foder & Strö Nu ska pållens midjemått minskas. Hans mage liknar gallern Asterix... Han är numera bossen i hagen över en häst som inte är speciellt...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: syrran
·
Foder & Strö Om någon har tips och råd om vad man ska tänka på när man anlägger vall för hösilage och betning till unghästar och dräktiga ston så...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Undrar om något vet något foder som har liknande proteinvärden som kraffts protein, men till ett humanara pris?
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Kirre
·
T
Foder & Strö Någon som vet om Granngården säljer nån sorts foderjäst?
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: AKB
·
Foder & Strö Är det någon som provat och har erfarenheter av St Hippolyts foder?
Svar
17
· Visningar
3 233
Senast: Fia_90
·
H
Foder & Strö Jag har ett bra ensliage som täcker behovet av kalcium och fosfor till min häst. Frågade idag en foderexpert på ett stort företag om hur...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hej! Hade tänkt att jag skulle ge hästen melass på prov en tid. Är det någon som vet energivärdet på melass? Tack!
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Myy
·
Foder & Strö Nya fullblodsdamen är hopplöst dålig på att äta hösilage. Och hon kan inte skylla det på 'inte van', 'kommer från banan' etc. Hon har...
2
Svar
35
· Visningar
2 460
Foder & Strö Jag blir ibland förvånad över att samma personer som hänvisar till miljömedvetenhet och oro för framtida generationer när de genom...
2
Svar
28
· Visningar
1 971
A
Foder & Strö Jag ska nu flytta min älskling till ett nytt stall. Där jag har honom nu ingår hö, halm och havre. Men på det nya stället måste man...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka