Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hej! Ger ni era dräktiga ston foderkalk? Jag ger mitt sto Krafft grov, får hon i sig vad hon behöver då eller behöver man komplettera...
Svar
2
· Visningar
1 850
Senast: knasan
·
Foder & Strö Någon som vet vad en säck kostar och hur många kg en säck innehåller, alt. kg priset? Hur ser värdena ut?
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: putte_nutte
·
K
Foder & Strö Hej! Min häst verkar inte tåla melass eller betfor särskilt bra. Jag har letat runt men de flesta kraftfoder verkar innehålla...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Hejsan, jag är på vippen att arrendera en åker som är ca 2,5 ha, jag vill veta hur mkt jag kan få ut av den, i form av hö då... räkna...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Jag var och köpte en dunk E**n B-vitamin idag och hoppas på att mina hästar ska börja fälla när dom får det. Min 3-åriga NF ska gå...
Svar
19
· Visningar
2 940
Senast: WiMa
·
I
Foder & Strö Vilken vitamin är det hästen saknar om det äter på sitt o andras bajs ? Det är väl nån ? Tacksam för svar.
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: Idi_oten
·
T
Foder & Strö Snart dags att börja ge b-vitaminer inför pälsfällning... Nån som vet någon sort som inte smakar/luktar så illa! Köpte en liten vit...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 534
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Nyss köpt lusern hackad strå för att fylla upp mitt stos foderstat så att hon kan hulla upp sig ordentligt, men hur många liter...
Svar
12
· Visningar
3 761
Senast: milly
·
R
Foder & Strö Här är värden jag har fått på mitt hö: Är inte så insatt i hur man analyserar hö, men jag vet ju att dessa värden är riktigt kassa...
Svar
12
· Visningar
1 192
Senast: Trissa
·
P
Foder & Strö Har hört att man kan ge soja till hästar som har ett proteinfattigt ensilage för att komplettera det. Hur mycket ska man då ge...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Madick
·
Foder & Strö Flera hästar i vårt stall har haft problem med svullna ben och gallor, inklusive min egen. För några dagar sedan kom höanalysen och den...
Svar
13
· Visningar
3 680
Senast: mahlmt
·
U
Foder & Strö vad har ni för erfarenhet utav olja i fodret.. vad för typ av olja påverkar vad, vilken ska man INTE ge och varför osv... Påverkar oljan...
Svar
1
· Visningar
619
S
Foder & Strö Jag har införskaffat en liten shettisherre på 5år. Han är pigg och glad, inga som helst problem med energin. Han får förtillfället...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Carolrita
·
K
Foder & Strö om ni rider era hästar på sommaren, minskar ni hömängden eller tar ni bort den helt eftersom det är gröngräs ute?
Svar
19
· Visningar
1 728
Senast: Vita_N_6520
·
D
Foder & Strö Nån som kan deras värden eller var man kan hitta dem? Behöver veta så fort som möjligt och de på min påse står endast råprotein...
Svar
18
· Visningar
1 097
Senast: Carolrita
·
B
Foder & Strö Har hört att man kan ge extra C-E vitaminer för att bygga upp musklerna och hjälpa till med återhämtningen efter hårda ridpass. Finns...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: KillerQueen
·
J
Foder & Strö Nu har det plötsligt dykt upp en ny regel i stallet, att hästarna vid fodringarna måste få sitt hö först att mumsa på en stund innan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 765
Senast: roadkilled
·
M
Foder & Strö hmm, har ingen aning hur de stavas :/ svenska betygen är inte vade de borde vara :smirk: men men... min fråga är: Är de mycket...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Marius
·
P
Foder & Strö Någon som har några erfarenheter av detta fodret? Skulle behöve lite extra energi till min pålle, nu när han går i hårdträning. :devil:
Svar
3
· Visningar
610
Senast: MadeOfSark
·
Foder & Strö I princip hela partiet hö vi har har möglat - balarna dammar sådär hemskt när man tar i dom och vid närmare koll så ser man grönmögel...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
13 154
Senast: Asterix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka