Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hej har en fråga om ni ger era hästar vitlök ?? Vad ni tycker om det , eller det är bättre med något annat?:D Luktar gott i stallet...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 566
Foder & Strö Höet vi haft har varit fruktansvärt dammigt i år så jag har stått med hästar som hostat nästan hela vintern trots att jag har vattnat...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: mahlmt
·
H
Foder & Strö Kan man byta rakt av från lucenr hack till lucern pellets??
Svar
12
· Visningar
859
Senast: moonlightgarden
·
J
Foder & Strö Om man ska banta en häst hur går man bäst till väga. Det är en ponny på 147,5 cm. Något överhull, hon är väldigt lättfödd. Nu får...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 669
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö nu vill jag byta foder helt på min häst. hon äter nu krafft groov och lucern och hö. hon klarar inte av att äta havre , har försökt...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 412
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Har en D-ponny, som har rätt dåligt hull över rumpan och som jag håller på att muskla upp över ryggen, hon är d-ponny och går som...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: pixietail
·
Foder & Strö ...men enligt foderstatsberäkningarna finns det tillräckligt med protein? Vad kan vara felet? Är det kanske bara ridningen? Höet är...
Svar
12
· Visningar
1 096
C
Foder & Strö Nu har jag fått ett problem..Bonden vi hämtar hö av (och som lovat oss allt hö vi beställt) har fått höbrist pga det dåliga vädret mm...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Cessan
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med vad jag ska öka i foderstaten. Hö får han 3 kg på kväll, 1½ på morgon och 1½ vid insläpp. 1 liter lucern...
2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: milly
·
L
Foder & Strö Jag har en isläning som vilat ett tag nu men ska sättas igång igen. Jag funderar på att börja ge honom lite havre, under vilan har han...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö vad anväder ni er av?
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: arabia
·
S
Foder & Strö Hej! Någon som har lite tips på hur sjutton man ska få ner sin tjocka islandshäst i vikt? Han är sex år gammal, ca 140 cm och...
Svar
8
· Visningar
5 791
Senast: sissu
·
B
Foder & Strö Man får ju höra mycket prat... Det senaste jag fått höra är att om man inte vaccinerar mot botulism och hästen får det så gäller inte...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: chrysler
·
S
Foder & Strö min matglada ponny har lagt på sig lite väl mkt och måste banta, men han måste ju samtidigt få kraftfoder eller något som erstätter...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Sofie_k
·
L
Foder & Strö Ja, precis som det låter;) hur får jag i min pålle b-vitamin:confused: har provat blanda med morotsbitar men han bara gnider omkring...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: Gulddroppe
·
V
Foder & Strö i och med att jag bor så nära finska gränsen så tänkte jag åka över gränsen i annat syfte än rus_drycks_köp :crazy::D Nämligen köpa...
Svar
17
· Visningar
1 235
Senast: ameo
·
C
Foder & Strö Vad tycker ni om foderstaterna på mina hästar? Häst nr 1. Welshsto,17 år,128cm i mkh. Har stor hängig mage. Gått som avelssto till...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: CindyLou
·
Svar
1
· Visningar
904
Senast: seifur1
·
Foder & Strö Måste ju dölja smaken av alla mediciner... Provar att utesluta socker för att se om hon mår bättre då men vad kan man blanda med:confused:
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: hillevie
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni som använder Kvarnbys Lucern? Märker ni någon skillnad på dem och Kraffts Lucern? Bättre/sämre? Gillar hästarna det...
Svar
14
· Visningar
1 623
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka