Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har ett nordissto på 9 år som när jag köpte henne endast stått i 3 år. Då var hon väldigt, väldigt, väldigt fet. Har haft henne i 2...
Svar
14
· Visningar
1 306
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö Hej! Har ett varmblod som just nu äter: Morgon: 2 ½dl Korn 3 Kg hö Lunch: 3 kg Hö Kväll: 2 dl betfor 2½ dl korn Mineraler...
Svar
5
· Visningar
841
Foder & Strö Att hösilage fräter på hästarnas tänder pga ph värdet? Ffa äldre hästar bör man utfodra med försiktighet? Fick det berättat för mig i...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: Emmah.S
·
L
Foder & Strö har verkligen försökt att få svar på detta genom att titta i andra trådar men hittade inget! Finns svar i ngn tråd, tipsa mig gärna om...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Lisen2000
·
Foder & Strö Mustang foder, Havens, S:t Hippolyt, Dodson & Horrel och Dynavena. Havens har jag möjlighet att få levererat så det står utanför...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: raven_82
·
Foder & Strö Vilken havre är det vi normalt sätt benämner som "vanlig havre", hur skiljer sig denna mot matilda havre och svarthavre t.ex.? Hittar...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: cactuspower
·
K
Foder & Strö Misstänker att 10åriga hästen behöver protein, går nu på kraft groov 90 och betfor samt fri tillgång på ensilage. Vad tycker ni jag ska...
2
Svar
36
· Visningar
2 253
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Ffa. müslivarianterna är jag intresserad av. Vad innehåller de för råvaror?
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Mia_R
·
C
Foder & Strö Måste iväg o köpa extra b-vitamin idag då pälsarna rasar här. Lite vilsen undrar jag vilket ni rekomenderar fytande Shy feeder eller...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: SannaG
·
S
Foder & Strö Ja, jag vet ju att det t. ex. kan bli vitt mögel/det blir svart/luktar dåligt och sådana tydliga tecken. Men om vi säger att man har...
Svar
9
· Visningar
2 549
Senast: Skuggabaldur
·
K
Foder & Strö Hur många undviker pellets eftersom de innehåller bindemedel? De sägs klibba fast i hästens tarmväggar med olika konsekvenser? Tycker ni...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö (Vet ej om denna tråd är tillåten, menmen..) Vad ger ni dom? Har nämnligen en kallblodstravare som ska föla i juli. Har tappat mkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: roadkilled
·
I
Foder & Strö Hej! Är det någon som har erfarenheter av glukosamin? Vilka märken som är bra? Undrar även om det finns att köpa större...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: pooutinoouti
·
J
Foder & Strö Hej, min lilla polle på 6 år slickar upp sin saltsten på ca 1-2 veckor. Har hört att det inte är bra att de står o slickar i sig allt...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: åke
·
K
Foder & Strö Hur mycket för mycket kalcium kan man ge ett högdräktigt sto (mån 8-11)? Min foderstat stämmer så bra med energi, protein, P och Mg så...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: MadickenII
·
L
Foder & Strö Har någon erfarenhet av att ge så mycket som 900 g eller 1 kg KP per häst och dag??? En häst som behöver en kvot på över 6 smbrp/MJ...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Lisen2000
·
C
Foder & Strö Jag har en islänning, ett sto på 17 år. Hon är inte mager men bukig och insjunken (vid virrvlarna) Hon har en otrolig ämnesomsättning...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: chrissan
·
P
Foder & Strö Tahitian Noni Equine Essentials Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av detta. Det är ett supplementfoder i flytande form som...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 123
Senast: mataii
·
Y
Foder & Strö Hej Någon som har erfarenhet av HorseHage är mkt nyfiken! Hoppas på svar Fatima
Svar
12
· Visningar
1 199
Foder & Strö Jag har flera gånger hört/läst att hästar som får för lite/undermånligt foder tenderar att få väldigt lång vinterpäls. Hur och...
Svar
13
· Visningar
1 291
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025