Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Hört att hästar kan få tjocka ben av soja?:confused: Soja ska ju vara bra för hästar som har svårt att hålla hull och för mig har...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: DancingFox
·
Foder & Strö Vissa vintrar så är min häst mycket vattnig i sin avföring och kan även lyfta på svansen för att bara få ut vätska. Nu tror jag mig...
2
Svar
24
· Visningar
7 095
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö en av hästarna i stallet får foderjäst nu när han fäller som värst, och eftersom det dammar och ryker om foderjäst blötte vi upp den med...
Svar
9
· Visningar
918
Senast: supergladis
·
T
Foder & Strö Hur länge ska det ligga i blöt, vad föredrar ni (eller rättare sagt era hästar kasnke) som gör det? Tycker inte det ser gott ut när det...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: rocki
·
H
Foder & Strö Någon som provat eller utfodrar med Granngårdens müsli foder? Rek eller?
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Busen
·
D
Foder & Strö Hej. Vad anser ni att fritillgång på hö/hösilage/ensilage är? Typ hur stor mängd elr kg? Har undrat mkt över det ..typ när vissa...
Svar
12
· Visningar
1 046
Senast: Mynta2
·
Z
Foder & Strö Om man slutar med betfor efter många år, kan hästen få abstinensbesvär efter socker då? Jag upplever att mina hästar skulle ha det, dom...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Min häst verkar alltid vara hungrig, visst är det normalt för hästar at äta länge, men de brukar ju oftast bli nöjda efter ett tag...
Svar
9
· Visningar
3 825
Senast: Betazoid
·
Foder & Strö Jo, jag har, som så många andra, drabbats av mögligt hö. Jag har kvar så jag klarar mig till sommaren, men då får inte hästen så mycket...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 403
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö okej, för att göra en lång historia kort : En häst i "grannstallet" (fjording) får endast 2 kg hö om dagen. Hästen är ca 145-150 cm i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 003
Senast: Ballerina
·
Foder & Strö Måste krypa till korset och erkänna: Jag har ingen koll på vilka spannmål som innehåller hög resp låg halt stärkelse. :o Hur är det...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: SannaG
·
Foder & Strö Någon som vet vad det är? Och framförallt, är det OK att ge till fångbenägen korsförlamningshäst som inte kan äta vanlig havre eller...
Svar
7
· Visningar
1 653
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Vad tycker ni är en lagom mängd (kg) att ge hästar varje dag när det gäller: *Ensilage (blött, tungt foder) *Hösilage (ngt torrare...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: Bee
·
K
Foder & Strö vad kostar en påse betfor och en påse grön groov 90 kraft
Svar
5
· Visningar
1 049
Foder & Strö Jag har precis fått hem munkpeppar som jag tänkte prova på min kärlekskranke valack....Men det luktar ju verkligen starkt om det! Ni som...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vilket är bäst att ge? Innehåller de samma sak (de kommer från linfröet såklart), samma typ av oljor? Känner mig lite förvirrad av...
Svar
18
· Visningar
4 115
Senast: milly
·
K
Foder & Strö vad kostar en påse? :) Nån som tycker det är bra att använda? För(nack delar?
Svar
1
· Visningar
578
Senast: pinky
·
Foder & Strö vad har ni för åsikter om färdigfoder till 1åring. Jag tänkte att något sorts tillskott utöver hö och mineraler kanske vore att föredra...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: pinky
·
H
Foder & Strö Vad ger ni till era hästar som har svårt att hålla hullet??
Svar
16
· Visningar
6 015
Senast: Havregryn
·
P
Foder & Strö Vilka sorter har ni prövat och vad har ni för erfarenheter av det? Det finns ju milt sagt många sorter o välja bland...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka