Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, det undrar jag! Blandar ni fodret till varje häst? Eller har ni en fodervagn som ni använder vid utfodring? Hur många olika...
2
Svar
20
· Visningar
1 717
Senast: Jardina
·
L
Foder & Strö Jag tycker man ger hästarna så mycket tillskott av alla sorters vitaminer m.m. Jag har funderat på en sak; kan det inte vara bra att...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Jardina
·
C
Foder & Strö Jag fick nyss en svår nöt. (se rubrik). Jag vill säga både jag och nej på den frågan. Dels för att det blir tätt i balen, så fästingen...
Svar
13
· Visningar
1 685
Senast: ninne
·
Foder & Strö sitter o räknar foderstater o glömde kolla nöringsinnehållet i salsafodret när jag va i stallet... Hittar inte det på nätet heller =(...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Willys har en stoor dunk(25l kanske)väldigt billigt om man jämför med vanliga...det är frityrolja...jag vet att man ska ge olja av...
Svar
13
· Visningar
5 882
Senast: ameo
·
H
Foder & Strö Hur mycket kostar erat foder i månaden? Hur stor och vad har ni för häst? Hur mycket rider ni?
Svar
1
· Visningar
566
K
Foder & Strö Hej. Satt å läste en gammal tråd som "Milly" hade startat om foderstatsberäkningar och det slutade med att t om jag började tycka det...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: sissu
·
E
Foder & Strö Skriv ALLA era erfarenheter om det fodret! :bow:
Svar
12
· Visningar
1 405
S
Foder & Strö Min häst har antagligen dammallergi eller mögelallergi el dyl. Hon äter just ni Ventipulmin och Fabrol och ska idag få sin andra...
2
Svar
26
· Visningar
3 432
Senast: Skuggabaldur
·
J
Foder & Strö Jag har börjat planera lite vad jag ska odla i min örtagård nu till våren och då tänkte jag att hästen kanske skulle få en egen hörna...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Någon som har dom? (tänker främst på MJ, smbrp och ev. TS)
Svar
6
· Visningar
962
Senast: milly
·
R
Foder & Strö Hej ! går det bra att ge endast ensilage som grov foder eller behöver man blanda det med tex.. hö?:confused: hur är det med riskern för...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: mag
·
P
Foder & Strö Hur kan man hålla hög högiva när hästen enligt analysen och uträkning inte bör har mer än 8 kg hö? Han äter inte halm och är idag i bra...
Svar
10
· Visningar
2 372
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Behöver ha tag i, helst komplett, flytande GARANTERAT MELASSFRI B-vitamin. Nån som vet nåt märke. Hippos fodderjäst går inte, Emins...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 624
Senast: 95johsv
·
S
Foder & Strö Har en varmblods kille som jag precis börjat satt igång efter ett halvårs vila, saken är den att han börjat tunna ur. han står på tio...
Svar
14
· Visningar
892
Senast: Folly
·
M
Foder & Strö Har aldrig stött på problemet innan men shettisstoet ca 17 år gammal i vårt stall är väldigt tunn. Hon får fri tillgång på hösilage ute...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor här, som jag hoppas får svar på. När jag jobbade i gbg i ett stall så var det en tjej som fodrade med...
Svar
2
· Visningar
709
M
Foder & Strö Behöver lite hjälp från er bukefalister. Har en 7 årig arab som rids främst uteritter och dressyr. Rids 5-6 dagar/vecka. Två pass...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Amk
·
T
Foder & Strö Har en ardennerhingst på 8,5 månader gammal. Är nyfiken på vad ni andra med likn hästar ger dem förutom hö,salsten & mineraler.
Svar
1
· Visningar
659
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Ja just det skall det blötas innan fodring ller ges det torrt?? Står absolut ingenstans varken påd eras hemsida eller på säcken :mad...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka