Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Fick min analys igår! Oj Oj tänkte jag när jag såg den. Energi 5.2 mj/kg foder, smb protein 12 g/kg foder. Alltså en kvot under 3. Vad...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Soffan74
·
I
Foder & Strö Hej! just nu har min häst har väldigt ont i pälsen... hon tycker inte om att bli borstad och inte heller få på sig täcken. jag tror att...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Brukar ni kolla bäst före datum när ni köper foder? Jag har sett till och ha lite koll tidigare, när jag köpt mycket ifrån...
Svar
5
· Visningar
1 907
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Nu är det så att jag inte förstår vad som står på dessa säckar. Så skulle någon snäll männinska kunna översätta=/? Det finns ju flera...
Svar
6
· Visningar
2 167
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Jag kan inte få min häst att dricka nästan nått vatten alls, det rör sig inte om många liter hon får i sig/dygn:crazy: Hon är 5 år...
Svar
17
· Visningar
1 311
Senast: veronican
·
A
Foder & Strö Jaha, så har det då hänt som jag har fruktat ända sedan denna förbannade fukt-vinter började! Höet är slut! :eek: Min bonde har tyvärr...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: roadkilled
·
Foder & Strö Åhå, att man alltid skall oroa sig över vad krakarna får i sig ... jag har ett hö med en protein/energikvot på något över 6, vilket kan...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Mitten
·
Foder & Strö Stallets ägare har äntligen bytt ut det dåliga dammiga höet och köpt in höensilage. Nu har det ingen analys och jag vet inte hur jag ska...
Svar
8
· Visningar
888
L
Foder & Strö Har en häst som inte äter sitt hö (bra kvalité) Hon har just varit skadad och ur form. Kan man spraya på något för att få det att få...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Ylva86
·
K
Foder & Strö I stallet där jag har min häst har vi hösilage från 3 olika skördar och olika bönder (svårt at få tag på där av anlednigen!). Om man ska...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö Jag ska nu byta till Hippo Basic färdig blandat kraftfoder. Ska eller bör man blöta det? Eller är det bara å ge det som det är?:confused:
Svar
7
· Visningar
822
Senast: Linda.B
·
N
Foder & Strö Hej! Är ny på att läsa Analysresultat och behöver lite hjälp. Det står " per kilo foder" och "per kilo torrsubstans". Vilket skall jag...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: milly
·
T
Foder & Strö Har roat mig lite vad jag får för pengarna när jag köper B-vitaminpreparat. Shyfeeder är ju väldigt popuärt men det verkar som du får...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: San Q
·
J
Foder & Strö Hej! Jag undrar, vad ger ni för foder till era kallblod? (Både er som tränar trav och er som bara har hästen som ridhäst). Jag skall...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Ida_79
·
Foder & Strö Jag har ett hö med lågt proteinvärde och högt kalcium värde. Vad jag kan läsa mig till så skulle vetegorddar passa som hand i hanske...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar fodret marstrall havrefri, fodrar ni med havre oxå. Min häst rids inte för tillfället och vill inte ge hene havre...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Reagerade idag när jag mockade på att de hästar som jag börjat vänja in på nytt hösilage (som jag ännu ej fått analyssvaret på) samtliga...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Vilka prisvariationer bör man räkna med om man vill ha hösilage i småbalar 25-70kg av god kvalitet. Hittills har jag sett allt från...
Svar
11
· Visningar
6 396
Senast: traff
·
Foder & Strö Någon som köper fodermorötter säckvis? Vart får man tag på det och hur mkt kostar en säck för er? Vill gärna ha morötter som en del...
Svar
12
· Visningar
5 460
C
Foder & Strö Nu har man ju sett att det finns några olika märken för lusern. Hippo Extra Lusern Krafft Lusern Horse Show Luzern Någon härinne...
Svar
19
· Visningar
1 895
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka