Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som har innehållsförteckningen på Show Horse Proffs, Show Horse Aktiv, Vimin Complete, ADE+Selen? Jag menar inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 233
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Vad för foder är egentligen bäst för att få upp hullet på hästen? Vår fjording som är gammal och smal får: *Ensilage - nästan fri...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej allihopa Första gången jag startar en tråd :) Jag har en 17-årig arabkille som är lite mullig, han är promenadhäst som ska...
Svar
17
· Visningar
1 364
Senast: Pacific
·
N
Foder & Strö Har idag varit och tittat på en unghäst (kallblod) som jag funderar på att köpa. Jag ska dock inte ha han till trav utan westernridning...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: nalle
·
Foder & Strö Tänkte koka linfrögröt till min häst som fick grovtarmsförstoppning igår natt och ge honom i förebyggande syfte. Hur många dl linfrön...
Svar
3
· Visningar
5 129
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö Vet någon var man kan köpa linfrö i större mängd, dvs på säck? Ganska oekonomiskt att gå och köpa små förpackningar på...
Svar
17
· Visningar
2 288
Senast: My64
·
Foder & Strö Jag har fått vår analys på hösilaget, men jag förstår inte hur jag ska läsa den?? Vilka värden ska jag knappa in i...
Svar
4
· Visningar
843
Foder & Strö kommer flytta till nytt stall i slutet av veckan...där andvänder de sig av hösilage istället för vanligt hö.. hur ska ja gå till väga...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: minternet
·
M
Foder & Strö Hej! Vårat varmblod har blivit så himla pigg..:crazy: .ger han fibergi för tillfället.. Nu ska vi byta foder till ett foder som ger...
Svar
19
· Visningar
1 590
Senast: Korven
·
Foder & Strö Nu har jag haft min unghäst hemma i snart två månader, och blir inte klok på hur mycket mat han ska ha. Han var väldigt tunn och...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: linabergmer
·
A
Foder & Strö Finns det något tillskott, och var får man tag på det isåfall, som gör att hästarna blir "lugnare i huvudet"?
2
Svar
33
· Visningar
2 979
Senast: FUNNY
·
Foder & Strö innehåller kvarnbys lucernpellets någon magnesium? När ni blöter upp den, hur mycket vatten har ni till hur mycket pellets? Hur länge...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: cactuspower
·
  • Låst
Foder & Strö hejsa Hvilken foder bruger i til jeres hästar?? Og hvilken disciplin rider i?? Er lidt nysgerrig om hvilken foder produkter der er...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: Boj
·
Foder & Strö Ja märks det att jag är nojjig över min hästs hull redan? :angel: Haha :p Jag går och och tänker på sommaren redan, hur mitt...
Svar
10
· Visningar
826
L
Foder & Strö Hej! Läste en troligtvis nyutkommen bok från Australien hette något med narurlig hästhantering.. Där stod det att algmjöl var ett...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: Love_energy
·
Foder & Strö Hmm visste inte riktigt vad jag skulle ha för titel. Fått en foderhäst nyligen, med ganska mycket fullblod i sig han är lite tunn och...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: Megs
·
Foder & Strö Är det någon mer som skall gå på mässan om foder och foderrelaterade sjukdomar på Plönninge 10/2? Bla skall Christina Planck och...
Svar
5
· Visningar
956
Foder & Strö Ja, hur länge håller hel havre sig i ett svalt, torrt, ganska tillstängt utrymme innan den blir dåligt?
Svar
3
· Visningar
986
Senast: AKB
·
P
Foder & Strö Kan ngn ge förslag hur mkt betfor resp olja ska man ge för att hålla magen i trim. Till ett halvblod 10 år i full kondition. Vilken olja...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: susanne
·
C
Foder & Strö Hur många ger vetekli här? Hur ger ni det? Vi gav det i betforen förr, (till mina förra hästar). La en viss mängd över den satta...
2
Svar
23
· Visningar
2 896
Senast: smessis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka