Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Tänkte höra hur länge ensilage kan hålla sig fräsch!? Om man inte öppnar hela balen!?
Svar
3
· Visningar
839
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Har ett dräktigt sto och funderar på hur jag ska göra. Idag får hon fri tillgång på hösilage ~15kg men som troligtvis har usla värden...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Hur är det nu då? Tappar höet i mj och protein när det lagras under vintern? Har själv lärt mig att det inte gör det, utan att det i...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Tora
·
Foder & Strö Hästen med hovskadan (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=726739) har nu kommit ut i hagen igen. Igår 5/2, exakt en månad efter...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: åke
·
H
Foder & Strö Ska byta hö då det jag har nu inte varit helt ok i den hygieniska kvaliten (fuktig höst) och har nu hittat ett fint hö som har följande...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: kristalia
·
T
Foder & Strö Jag har en liten fundering på om jag kan ge endast ett färdigblandat kraftfoder till min fjording valack på 15 år. Det fodret jag har...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Tjalfe
·
Z
Foder & Strö Hur lång tid i förväg går det att vattna en högiva? Till min stora irritation har det visat sig att vissa höpartier i stallet där jag...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Har varit tvungen att köpa in mer hösilage då vi fick in mkt mindre än vanligt och det börjar sina snabbt. Hade först tänkt köra slut på...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: gylle
·
V
Foder & Strö Hejsan Skulle behöva lite tips och rådgivning då det känns som att jag har fastnat på samma ställe. Har en D-ponny som har blivit...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Valkyriaa
·
Foder & Strö Varje gång jag öppnar en hösilagebal kan jag inte bli klok på hur det egentligen ska lukta. Är bara inne på min fjärde bal hittills (i...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: bettysmatte
·
L
Foder & Strö Jag undrar vad det är för tillägg när hästen är dräktig. Hur räknar jag? En viss procentsats på MJ och Smrp? Vilka värden gäller för...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: linabergmer
·
B
Foder & Strö jag sitter och knåpar på ett arbete och har gjort en hel del, inte skrivit allt klart, men det känns som att något fattas.. detta har...
Svar
14
· Visningar
1 389
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Hallo. Skulle vilja höra lite hur ni med kallblodstravare utfodrar era hästar. dvs hur deras foderstat ser ut. SKulle vilja jämföra...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Pacific
·
W
Foder & Strö Hur pass kännsliga är island med foder, kan dom ofta gå på fri tillgång eller får dom lätt fång. Sommarbetet, kan dom släppas på bra...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Ja varför är det höloppor i vissa parti hö? Vad ska till för att de ska "trivas" ? Kan man få bort dem?
2
Svar
22
· Visningar
11 173
Senast: minternet
·
Foder & Strö Höbönderna verkar ha i uppgift att på hösten lura i mig att det finns hö och sedan på vårkanten helt plötsligt bestämma sig för att jag...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: AnnaKarinA
·
L
Foder & Strö Hur många timmar går era hästar ute i hagen och fodrar ni ute, isåfall hur mycket?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 982
Senast: fyrahovar
·
Foder & Strö Nån här som har prövat cavalor hoof aid? Jag har gett enzion ett bra tag,men tycket inte jag får de resultat jag vill ha,så nu har jag...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: ulle.j
·
Foder & Strö Hej! Jag har en överviktig fjording.:crazy: Hon äter i dag 6kg hösilage, ca 70%, ca 1kg halm, 3dl betfor, 2dl foderjäst, 60g mineraler...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: AnnaKarinA
·
L
Foder & Strö hej! har sedan i somras haft problem med att min pålla haft för mycket i huvudet och villbara galoppera och bockar lite då och då. har...
2
Svar
28
· Visningar
2 138
Senast: janina_george
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka