Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av deras foder? Vi ska byta stall nu och på det stället vi ska till där äter hela stallet Dynavenas...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: kickikompis
·
S
Foder & Strö mustang mineral blå, mustang mineral gul och mustang mineral röd? Har försökt kolla på deras hemsida men de står bara att "information...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Plankton
·
C
Foder & Strö Jag har bestämt mej för att byta foder till min snart 2-åriga arabvallack på 140 cm och ca 275kg. Tidigare har jag användt Krafft Grund...
Svar
13
· Visningar
2 150
Senast: CindyLou
·
T
Foder & Strö Vad har det för värden? Har inte analyserat mitt men vill prova och göra en foderstat. Man måste ju ha dom siffrorna, men jag vet inte...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: CallMeAce
·
Foder & Strö OK det riktiga värdet kan man bara få m.h.a analys...fine, det vet jag redan. Men jag hade förut en foderbok där det stod generella...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: CallMeAce
·
  • Låst
Foder & Strö Hej Har lite frågor, Har just köpt ett engelskt fullblod, ca 165cm hög, och väldigt mager. Man ser revben och baken är obefintlig. Så...
Svar
11
· Visningar
4 043
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hej Alla! Har läst här om Loppfrön. Fåt känslan att det mkt möjligt kan vara sand som gör min häst så konstig i magen. Tror knappt...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: Lambi
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad? //TheHunted
Svar
18
· Visningar
1 803
Senast: Vimsan
·
T
Foder & Strö Kan någon ge mig ett exempel på ett bra kraftfoder till detta hösilage. Jag har 2 stora hbl val på lösdrift och i lättare träning...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Thora
·
H
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 170 lagom hull, 5år. rids varjedag, nästan, har ca en vilodag i veckan. Jag är inte så duktig vad det...
2
Svar
27
· Visningar
2 739
Senast: Dexdemonia
·
H
Foder & Strö om en häst alltid gått på linfrön tidigare, är de bara att byta rakt av om man vill byta till linpellets? eller npste man göra de i...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av att fodra med Dynavena Brick? Usch ja dyra är dom ju men det verkar som om jag inte har något annat...
Svar
16
· Visningar
3 597
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Någon somvet om det innehåller melass? Det står inget om det på hemsidan och inget på påsen. Men när man känner på det hackade strået...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Iddefixen
·
Foder & Strö Antar att det finns en del här som har haft fånghästar. Hur gör ni med mat och vad äter dom ? Hur förbereder ni er inför sommaren...
Svar
19
· Visningar
1 790
Senast: Mitten
·
H
Foder & Strö Har hört och läst så många olika alternativ för fång ponnier nu så jag vet varken ut eller in. Ni som har ponnier som promenad häst.Dvs...
Svar
4
· Visningar
929
Foder & Strö Igår så började jag och en i stallet prata om foder. Hon var och skötte sin dotters häst och vi stod och borstade våra hästar i gången...
2
Svar
32
· Visningar
2 490
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Har använt sökfunktionen, men inte lyckats hitta det jag söker. Jag undrar helt enkelt vad ni betalar för följande färdigfoder...
Svar
9
· Visningar
3 474
Senast: _Runaway_
·
D
Foder & Strö Behöver akut hjälp med en fråga jag har gått helt damp på!:eek: Varför ska man blötlägga betfor innan man ger det till hästen ...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: pinky
·
Foder & Strö nu har jag införskaffat loppfrön till min prins. men nrä ajg var i hälsokosten så fanns de två st olika å völja på ljusa frön elelr...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 372
Senast: lightning
·
Z
Foder & Strö hej.mina hästar dricker betydligt mindre vatten nu när det varit kallt ute.är det nån som har det lika dant? eller vet vad det kan bero...
Svar
8
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka