Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Hippo Grow Alfa,Hippo Grow Breed,Åsebro Cool. Min dator vill inte gå in på deras sidor men jag behöver veta: %TS MJ/kg foder g...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: CindyLou
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har räknat ut en "bra" foderstat allt stämmer bra förutom för lite Ca. P har jag nästan exakt vad som behövs:) , behöver bara...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Bubbla
·
S
Foder & Strö Visste inte om den här skulle ligga här eller på hästvård, men jag provar här. Det är så att min häst har fått hosta som antagligen...
2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: Skuggabaldur
·
C
Foder & Strö En sak som jag tycker är helsjukt är detta idiotiska räknande av foderstater. Jag har haft MÅNGA hästar o alla har varit jättefina, har...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
27 959
Senast: Laluchi
·
J
Foder & Strö nu är jag lite nyfiken på vad som är mycket kraftfoder! funderar på om det är aktiva travhästar i träning/tävling eller kanske någon...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: fleur
·
Foder & Strö Hej! Ni som har lösisar där ute, hur gör ni när det blir kallare, ger ni mer kraft eller litar ni på att hästen får nog med energi från...
Svar
9
· Visningar
856
Senast: Myy
·
Foder & Strö Jag har en D-ponny het vid ridning, men det finns säkert hetare hästar. Hon får i dagsläget fri tillgång till ensilage, som varierar mkt...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Flinga
·
T
Foder & Strö Gjorde precis en grov analys på vad min häst behöver för ämnen. på den här sidan: http://www.freefarm.se/djur/nyhast.htm#eget men nu...
Svar
6
· Visningar
2 345
Senast: Tebazz
·
C
Foder & Strö Han total vägrar att äta maten om jag har detta pulver i maten... har ni några förslag? Hur gör ni?
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Senast: Masse
·
Foder & Strö På analysgarantin står ju alla värden i % o jag som e superkass på matte blir inte klok på det när jag ska räkna ut i g/kg foder, kan...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Veronika
·
K
Foder & Strö Nu så har det då gått och blivit ordentlig vinter med många, många minusgrader! Himla skönt att slippa leran måste jag säga :smirk...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Lisis
·
B
Foder & Strö Har enligt Hippocampus Foderstatsberäkning räknat ut en foderstat till min häst. Enligt den visade det sig att hon får i sig för lite...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Bisquit
·
W
Foder & Strö Jag har en mulle på 158 cm och en foderponny på 120 cm. Båda går ganska lite, och just nu får dom lite havre, mineraler enl dosering på...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: bubbel
·
Foder & Strö hur lång tid ca tar det för eran häst att äta upp 1 kg hö ? berätta gärna vad det är för typ av häst storlek osv. förstår givetvis...
2
Svar
29
· Visningar
1 753
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Blev mycket orolig när jag läste i en tråd att man bör undvika linfrö om man inte kokar dem. Har sökt runt på internet och fann fakta...
Svar
15
· Visningar
1 645
Senast: jupiter-judex
·
T
Foder & Strö Försöker räkna ut en bra foderstat till min 20 åriga häst som behöver mer proteiner och behöver få upp hullet, speciellt vid flankerna...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Tosa
·
C
Foder & Strö Vad använder man foderjäst till?:confused:
Svar
6
· Visningar
852
Senast: claraB
·
W
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min pålle lucern för att få upp hullet. Men ska jag blöta det eller ej? Måste i sånna fall blöta det dagen innan...
Svar
18
· Visningar
1 623
Senast: ponytails
·
F
Foder & Strö Jo nu är det så att vårat nyinskaffade kallblod på 20 år har börjat tappa vinterpälsen, verkar vara väldigt jobbigt för henne. Något...
Svar
12
· Visningar
942
Senast: stall_tarv
·
A
Foder & Strö kan man ge hästar kreatin? det är ju egentligen till människor för att lättare bygga muskler, gå upp i vikt, hindra förbränning av...
Svar
5
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Bekväm stol att släpa på
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka