Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Finns det en Hippo som motsvarar Krafft-Pluss? Vilken är det isf? Och vad kostar den? Hur är pelletsen? Stora eller små? Någon som...
Svar
10
· Visningar
1 182
Foder & Strö I vilken prisklass ligger halmen på iår?
Svar
13
· Visningar
8 048
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Linfrön ska blötläggas, men måste man lägga dem i hett/varmt vatten? Det är liksom lite svårt att fixa det i vårt stall.
Svar
18
· Visningar
1 809
Senast: ghost
·
F
Foder & Strö Är det någon som har någon erfarenhet av detta på nervösa hästar? har en liten dam som blir väldigt nervös på tävlingsbanan...
Svar
1
· Visningar
703
Foder & Strö Någon som vet vad det ligger på per kg? Vart finns det ÅF i närheten av mig tro dvs. Närke/Örebro län?
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Messy
·
Foder & Strö Har införskaffat tokosel eftersom analysen visade att min häst inte behover nått kraftfoder eller mineraler, och jag då bara behöver...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: _86a_
·
C
Foder & Strö Jag har en soja säck hemma köpt från Granngården. men hur skall jag kunna räkna med i foderstaten när allt står i %. Hur skall jag...
Svar
6
· Visningar
720
F
Foder & Strö Har läst och förfasat mig om hö som blivit dåligt under förvaringen.....mitt första år då jag måste ha koll själv utan min gamla...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: fnorr
·
L
Foder & Strö Undrar hur länge man ska lägga vetekli i blöt?
Svar
3
· Visningar
985
F
Foder & Strö Måste blotta min okunnighet, varför anses Hippo Alfa och Krafft Groov vara kraftfoder medan Luzern anses vara grovfoder, då alla tre har...
2
Svar
27
· Visningar
2 817
Senast: minternet
·
H
Foder & Strö allt detta med hur länge betfor ska ligga blöt förvånar mig. jag skulle visseligen [B]aldrig [B]ha betfor i blöt i mer än 12 timmar...
2
Svar
25
· Visningar
2 651
Senast: Ceta
·
E
Foder & Strö Pratade med en "hästmänniska" idag som påstod att KRAFT var dåligt för hovarna, att hovslagaren kunde se om dom fick KRAFT. Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: mahlmt
·
A
Foder & Strö Hippo Alfa innehåller ju mkt protein coh hon som äger stallet där jag står sa att om jag märke att min häst blev tjock så skulel jag...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: attsy
·
A
Foder & Strö När man kolalr på foderanalyser så står det jämt råfett, va är det o va är det bra för?
Svar
3
· Visningar
5 820
Senast: attsy
·
Foder & Strö ... om Fibergi Elit? För- och nackdelar tack :) De flesta "ridhästmänniskorna" :D verkar ju hata det och tycker att det bara är melass...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: nilla_82
·
H
Foder & Strö Vad får era 06.or för foder och mängd? Vad går de på för höanalys? Om de finns analys. Varför just de fodret de går på? Vilken mängd...
2
Svar
24
· Visningar
1 541
Senast: Jaba
·
W
Foder & Strö Vårat höenselage blev för torrt, är det nu faligt att ge när det inte har blivit någon enseliering när vi plasta balen. Hästarna äter...
Svar
10
· Visningar
1 696
Senast: MadickenII
·
T
Foder & Strö Jag får hem en ny häst snart som är van vid fri tillgång av grovfoder(hösilage) i lösdrift. Jag kan inte erbjuda varken fri tillgång...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Thora
·
B
Foder & Strö nån som vet? :confused: sitter och skriver att litet arbete och har inte dessa två siffror i min mineralbok :(
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Vi är ute efter ett foder med mycket protein, därför funderar vi på om någon provat mustang, eller fibergi musli??? Vi behöver att...
Svar
11
· Visningar
1 202
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken vagn?
  • Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur