Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Hej! jag undrar om ni som jag tycker att det är svårt att hitta en bra fodersida på nätet där man kan läsa om alla fodersorter och vad...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Behöver lite tips och råd betr. en häst som skall stå uppstallad hos mig. Historien är som följer: Hon har tidigare stått på fri tillg...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Eastwick
·
R
Foder & Strö Jag har en häst som har astma och har hört att eggersmann ska vara ett bra foder för hästar som är känsliga för damm, hostar etc. Är...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: ajax85
·
J
Foder & Strö Okej detta vet nog alla hästägare men jag har lyckats raderat detta ur min hjärna...Är det bra att blötlägga betforn i varmvatten?
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Jag ger upp..... Hur får man en häst att behålla hullet som inte gillar lusernhack el pellets, soja, vetekli eller olja *SUCK* Ja vi...
2
Svar
35
· Visningar
2 758
Senast: caballus
·
M
Foder & Strö Jag kommer att ha min islandshäst i ett nytt stall från och med februari och jag har precis gjort en analys av hösilaget på det nya...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: ang
·
Foder & Strö Vad finns det för kalktillskott man kan ge hästarna??
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Halifaxen
·
Foder & Strö Flytta gärna tråden om den ligger fel.. Jag ger mina avels ston avels mineraler. Min hingst får vitlöksmineraler. Skall jag ge min...
Svar
7
· Visningar
825
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Nu har jag fått höra att om man har en väldigt pigg häst så är korn lugnande. Jag har också hört att om hästen behöver lägga på...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: AnnaKarinA
·
Z
Foder & Strö vad är linfrö bra för och isåfall krossad eller hel, hur ger man det?
Svar
1
· Visningar
624
T
Foder & Strö Jag är ny på det här med fri tillgång på hö och lösdrift.Vi har nu haft vår kallblodstravare och en bruksnordis på lösdrift sedan...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: Druvan
·
E
Foder & Strö Haloj! Har en halvblod/kallblod korsning som är alldeles för tjock! Hon fyller 3 sista mars, är ca 148 i manken och ska nu dessutom...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Ello_knott
·
S
Foder & Strö Jag hyr in mig som privatare på en ridskola. Allt hö har möglat på skullen. Nu har det gått så långt att det syns om jag tittar riktigt...
2
Svar
22
· Visningar
3 799
Senast: Lillemim
·
Foder & Strö Hej alla glada! Sökt lite, men inte hittat nåt.. Min fråga är; Om hästen är känslig mot havre, kan det ge klåda? Eller kanske tvärt om...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite hjälp av foderkunniga här på detta forum. Det är så här att när jag köpte min häst för ca en månad sen så åt...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: idapida
·
G
Foder & Strö Tänkte på kraftfodret, mineralerna och ev tillskott. Nu börjar det ju bli dags att höja givan! Lite intressant att höra vad och hur...
2
Svar
20
· Visningar
2 281
Senast: idapida
·
Foder & Strö Vore lite kul att se hur mycket mat ni ger era 05:or. Hur mycket och varför just det fodret osv.Tacksam för svar
2
Svar
27
· Visningar
2 108
Senast: CindyLou
·
E
Foder & Strö Hej! Hur länge kan man ha betfor i blöt innan det börjar jäsa? Kanske det är bättre med kallt vatten eftersom det sväller långsammare...
2
Svar
21
· Visningar
1 961
Senast: Linisen
·
C
Foder & Strö Har en valack istallet. Har tänkt prova nåt och har kikat i andra trådar och hittat D&H Stroppy Gelding, Hilton Regulate och Equimins...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: FiaPiaLisa
·
P
Foder & Strö Hur många liter eller dl behöver jag ge för att komma upp i 1/2 kg och 1 kg lucern hackad strå?:confused: Hoppas någon vet. Vill...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka