Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Då höet har möglat bort(snyft) och min ena häst inte är färdigvaccinerad mot Botulism så nu får han lucernpellet och halm. Då han är...
Svar
14
· Visningar
1 268
Foder & Strö Känns som om jag inte gör annat än att lägger in trådar idag. Jag har en två åring som är mycket svår att hålla i hull. I somras så...
2
Svar
22
· Visningar
1 841
Senast: linnsan
·
V
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst lusern hackad strå. Han ska ha 1 kg om dagen. Det väger ju nästan ingenting så det känns som att 1 kg kommer...
2
Svar
27
· Visningar
19 121
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö En bekant till mig hävdar gång på gång att jag är en djurplågare då mina hästar får för mkt hö. Shettisarna får 5 kg o araben (d-ponny)...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 385
Senast: minternet
·
Foder & Strö Nu vill jag veta hur du skulle utforma en foderstat till en magsårshäst! Vilka fodermedel skullle ingå, och varför?
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Tussilago
·
N
Foder & Strö Jag har precis börjat träna hoppning regelbundet och i allmänhet börjat satsa mer seriöst på träningen med min häst. Hon är inte så...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: pinky
·
L
Foder & Strö Jag har ett sto 50% halvblod/ fullblod. Hon har på senaste tiden börjat fisa väldigt mkt när jag rider. :o Detta är inget hon har...
Svar
12
· Visningar
4 333
Senast: Egonson
·
Foder & Strö En nyfiken fråga: Ni som inte analyserar ert hö, använder ni samma fodermedel alltid såvida hästarna inte magrar eller annat händer...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: Pepson2
·
Foder & Strö Min ena häst kastar bort det mesta av sitt foder från krubban ner på golvet när hon får mat. Varför gör hon så? Först trodde jag att...
Svar
13
· Visningar
1 823
Senast: Ireland
·
L
Foder & Strö En tjej som min sambo jobbar med har två hästar. Hon e en person som gärna överdriver. Min sambo sa att vi var glada över att ha fått...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: ameo
·
G
Foder & Strö En bekant till min mamma har sagt att hennes hästar inte får någon kraft alls bara hö fastän dom rids, är det verkligen bra?:confused...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: milly
·
Foder & Strö Ja, en del frågor följer... Jag kommer för första gången få vara del av ensileringen från sådd till bal, och har några frågor som jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Strajder
·
L
Foder & Strö håller på medny foderstat då pållen börjat arbeta på riktigt. gör den i hippocampus. jag får hela tiden hög kalcium och fosforhalt, men...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Antiqua
·
W
Foder & Strö Vad skulle ni ha lagt på i första hand som tillskott? Lusern eller kanske proteinpellets??? Ponnyn går på oanalyserat höenselage...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: milly
·
Foder & Strö Min valack är väldigt svullen i skapet har haft vet. ute som trodde det var en alergisk reaktion på något. Ger 0,3 kg Kraft Protein...
Svar
10
· Visningar
1 648
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Tänk er en stor hög med staplade höbalar. Ungefär en kvadratisk kub. Alla höbalar som ligger längs kanterna blir dammiga, men ej de som...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: Pooh
·
Foder & Strö Eller är jag helt ute och cyklar? Hästen är avmaskad, hon har dock sett ut som hon gör nu ända sedan jag fick henne. Dessutom har hon...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 380
Senast: Riley
·
F
Foder & Strö Vi har alltid köpt "Mineral plus" från Hippofoder i en hästsportsbutik och det är jätte bra för min kräsna pålle :p ... Idag skulle vi...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: supergladis
·
A
Foder & Strö Om man vet värdena är på hö't, och på kraften. hur ska man då veta att det "passar" ihop med varann? Hur mkt av varje ämne ska hästen...
Svar
4
· Visningar
689
Senast: BeastieBabe
·
B
Foder & Strö Denna vinter har varit fruktansvärd! Allt hö bara möglar, dammar och är helt ludna. Man vet inte vad man ska ge hästen, möglet gör ju...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka