Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad innehåller citron för nyttigheter och vad kan det vara för bra för hästen? Min häst får i nuläget en halv citron till sin...
Svar
19
· Visningar
3 490
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Det här gäller inte min häst, utan en jag känner.. Hästen i fråga är ett stort halvblodssto,som rids nästan varje dag. ingen hård...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: AKB
·
Foder & Strö Elvira verkar bli en liten aning lös i magen av morötter tror jag att jag kommit fram till...:( Hon har iofs fått ganska rejäla...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: ankic
·
Foder & Strö Har suttit o klurat på min nya hästs foderstat. Vill använda samma fodermedel som min andra häst, blir lättast så. Hon är ett 12-årigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 053
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Min connemara, snart 30 år, har lite svårt att hålla hullet och då särskilt på vintern. I övrigt är hon mycket pigg och fräsch. Har...
Svar
10
· Visningar
1 169
Senast: Kerberos
·
Foder & Strö Vad kan jag ge som är minst lika bra? Jag vill ju först och främst ha linfrökakan för dess protein/Mj men också för fetterna. Olja...
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har ett sjumånaders stoföl (halvblod) som nu blivit väldigt petig med maten, hon kör mest runt med mulen några varv och äter...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Masse
·
F
Foder & Strö Hej:banana: Jag har köpt en ponny new forest som är 15 år.Hon har bara fått hö +mineralsten. i bland har hon fått morötter.. Jag...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag stod och öppnade plasten på en hösilagebal nu i kväll. Använde en tunn syl att sprätta med och slant till såklart. Jag nuddade balen...
Svar
14
· Visningar
1 334
Senast: NovaAngel
·
K
Foder & Strö JAg vet att en del slänger ut sin julgran till hästarna i hagen när julen är över, för att hästarna ska få något att förströ sig med...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man göra det? Alltså när silon är lagd och ska öppnas och börjas ta ifrån. Jag har varit med och lagt plansilo med då tog dom prov...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Hej.. Jag har hört att sojaflingor ska vara riktigt bra för hästar som har svårt med hullet, på hästar som går upp och ner samt har...
Svar
15
· Visningar
1 864
Senast: Lavinia
·
M
Foder & Strö Hej! Jag vill ge linfrö till min häst men jag undrar då om det är såhär det går till: 1. Jag häller upp 2 dl hela linfrön i en burk...
2
Svar
29
· Visningar
3 241
Senast: WiMa
·
Foder & Strö Var på besök i ett i mitt tycke oseriöst stall häromdagen. Jag la märke till att höet var mögligt och påpekade detta. Jag fick till...
2
Svar
23
· Visningar
2 511
Senast: Mirraya
·
Foder & Strö Min häst har fått en knöl och lite mindre "prickar" lite övarallt som Veterinären tror har att göra med fodret och magen. Just nu har...
Svar
5
· Visningar
1 656
Senast: Daisy
·
Foder & Strö Mitt sto är i ganska lagom hull (man känner revbenen lätt osv) och god muskulatur för det lilla arbete hon utför (promenadridning...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Mirraya
·
T
Foder & Strö vet inte om det redan finns en sån här tråd, eftersom jag inte hänger mycket i formen, men i alla fall. Hur länge kan betfor ligga i...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Tebazz
·
I
Foder & Strö Hur länge kan man som längst ha betforen uppblött i hinken innan man ger? Alltså finns det nån maxtid...:confused: Som nu ligger...
Svar
19
· Visningar
2 719
Senast: Tebazz
·
L
Foder & Strö Någon som har låg kvot på sitt hö MJ/Smb RP Har köpt in en leverans för 2 veckor sedan som ska räcka till sommaren. såg ju så himla...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Kicki_J
·
M
Foder & Strö Vad ska det vara för värden på hösilage? Vad är idealet? Vad har ni för värden? /Shi-shi
Svar
5
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka