Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Vad tycker ni om fodret och äter era hästar upp allt? Efter höanalysen visade det sig att höet innehöll alldeles för lite protein...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Alegna
·
Foder & Strö Använder havre.mineraler och betfor till hästarna. 2 äldre hästar varav 1 tränas lätt, samt 1 unghäst på 3 år. Funderar på att ge dom...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: stallhh
·
Foder & Strö Har precis fått nytt hö med högt proteinvärde o lågt energivärde.. Hur mkt för mkt protein kan man ge utan att det e skadligt? Har...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö Hoppas inte det redan finns en sådan här tråd nu, men jag provar så får vi se!:smirk: Min häst har verkligen dåliga hovar, och har...
2
Svar
21
· Visningar
3 744
Senast: milly
·
Foder & Strö är det farligt för hästar att äta gran?, ja vet att de inte får äta idegran. Men vanlig gran då? är det farligt för dem?
2
Svar
23
· Visningar
4 458
Senast: Ulrika C
·
Foder & Strö Inte analysmässigt utan innehållsdeklarationsmässigt? Exempel: Om jag ger, vi säger 3kg Krafft groov 125, vad får då hästen i sig i...
Svar
5
· Visningar
1 255
Senast: Eastwick
·
J
Foder & Strö Tänkte bara fråga hur mkt mat era hästar får.Kunde va kul o se.:D Min får 6 kg hösilage och 3-5 dl havre och en halv dl minneraler om...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 580
Senast: _Runaway_
·
G
Foder & Strö Hej, Har jobbat med och ägt travhästar i stort sett hela mitt liv, blev idag ändock ifrågasatt om mitt kunnande om hästar då jag gav...
2
Svar
34
· Visningar
15 512
Senast: Tira
·
Foder & Strö Hittade det i morse efter att jag redan fodrat med halva balen. Jag är hundra på att det inte funnits några kadaver rester av det jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 316
Senast: mimus
·
  • Låst
Foder & Strö Vad har ni för hästar och vad har dessa för behov, MJ och Smbrp. Vad är det för typ av hästar (raser), hur gamla är de och är de...
Svar
12
· Visningar
965
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Jag behöver lite feed-back och tankar kring våran höanalys, då jag känner att jag är lite grön på det fortfarande. Hur hade ni gjort...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Om en häst väger ca 600 kg och får ett hösilage med en torrsubstans på 58 % hur många kilo skall han få för att tillgodose sitt...
2
Svar
22
· Visningar
1 621
Senast: Soffan74
·
S
Foder & Strö En av mina hästar har fått diarré, troligen p g a att han petat i sig för mycket jord/sand i hagen. Jag har tagit bort krafftfodret och...
Svar
1
· Visningar
742
S
Foder & Strö Jag blev tvungen att byta från hö till hösilage på en dag pga hosta. Vet. rekomenderade det. Men nu är hästen och det säger sig självt...
Svar
12
· Visningar
1 381
Svar
22
· Visningar
2 594
Foder & Strö Nu har jag suttit och läst hur många gamla inlägg som helst utan att bli klokare. Snarare tvärt om jag är ännu mer snurrig än innan...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: amalia
·
Foder & Strö Har en äldre c-ponny som alltid gått väldigt bra på enbart kornkross och betfor. För något år sedan började han dock tappa hull och i...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: ameo
·
8
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 10 år. Jag rider henne ca 3-4 ggr i veckan. Det brukar vara ridturer som är 1 till 2 timmar långa. Brukar...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Maléne
·
W
Foder & Strö Hur ger ni Biotinpulver? Jag har blandat ut det i Betforen och sen blötlagt rubbet, är det bra eller ska man blanda ut det i torrfoder...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: TYP3N
·
S
Foder & Strö Någon här som ger det? Vad är skillnaden mot en vanlig saltsten? Är det någon som vet var jag kan få tag på en sådan sten? Har sökt...
Svar
14
· Visningar
2 300
Senast: TYP3N
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka