Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej, jag ger min häst lite betfor + mineraler som är som sand. Jag häller bort vattnet för annars fastnar mineralerna på botten men jag...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Linisen
·
Foder & Strö Satte mig ner för o börja räkna på nya hästens foderstat. Eftersom jag har min andra hästs behovsvärden i huvudet, och den nya väger...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Ireland
·
Foder & Strö Vad är skillnaden om man fodrar med S-frön alt. S-olja.. Läst några andra trådar där solrosfrön kan rek. till hästar som man vill ha...
Svar
4
· Visningar
2 464
Foder & Strö Tycker att det dyker upp fler och fler trådar där folk frågar hur mkt en liter av olika saker väger... Hos mig står vågen alltid...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: sassiball
·
M
Foder & Strö Hej! Jag ska troligen skaffa en häst snart, och undrar därför hur mycket det kostar? Jag skulle gärna vilja ha reda på hur mycket foder...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: arabia
·
Foder & Strö Min häst har slutat äta sin linfrökaka :devil: Vad ska jag göra nu då? Köpte två nya säckar ifrån Åsebro och dom hade denna gången...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Hur har ni fodrat/fodrar era unghästar under hela uppväxten? (från avvänjning till 3 åring) Intressant att läsa!
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: Veronika
·
M
Foder & Strö Kan man inte använda det billigare linfrö istället? Det sägs ju ha samma effekt om jag förstår rätt enligt beskrivningen på följande...
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: Shimzy
·
T
Foder & Strö Jag har hört att man inte ska ge föl/unghästar salt eller salt/mineralsten. Varför inte? Och när kan man börja ge dom det?
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Tira
·
A
Foder & Strö Tja, frågan står i rubriken, hur många liter havre går det på 1 kg havre? Mycket tacksam för snabba svar.
Svar
13
· Visningar
18 768
Senast: arabia
·
M
Foder & Strö Vägde min och den andra fjordingen idag med viktband. Skillnaden är att min är vallack och 2 cm högre och enligt viktbandet vägde han...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: åke
·
C
Foder & Strö Hjälp, vilket myslifoder är bäst. Har testat Hestekraft, men funderar nu på att testa Mustang. Tycker att min Nordsvensksto tappar ihull...
Svar
19
· Visningar
1 350
Senast: Bee
·
Foder & Strö Min utlånade arabvalack kom på besök igår och det va riktigt kul! MEN han är lika benig (om inte mer?) som när jag lämnade ut honom för...
2
Svar
26
· Visningar
2 689
Senast: aenglah
·
E
Foder & Strö Vad är egentligen skillnaden? Alltså varför ger man det ena eller det andra?
Svar
13
· Visningar
1 739
Senast: saralee
·
Foder & Strö Satt och läste lite om det fodret och det verkar bra till svårfödda hästar. Någon som vet vad det kostar?
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: snuffan
·
K
Foder & Strö årets havreskörd har ju inte alls varit bra... men jag undrar om det är direkt farligt att fodra med lite gråare havre men som luktar...
Svar
3
· Visningar
764
M
Foder & Strö är det någon som har något bra tips på "tävlingsfoder". hon går nu på Red Mills, Betfor och vitlök, B vitamin.. Men ska till...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: My Beauty
·
M
Foder & Strö Har ett 14 årigt halvblod som inte håller vikten, har haft henne 1,5 år och detta problemet hade jag inte förra året. Hon rids normalt...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: Magrinette
·
H
Foder & Strö Hej! har precis bytat stall och med det bytat hösilage. I förra stallet låg värdet på 65 smrp och i nya 44 smrp. Nu till problemet...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: HarryBarry
·
W
Foder & Strö Gjorde en foderstatsberäkning på hippocamp igår. Resultet som följde blev: Du har en rimlig grovfodergiva. Din häst får betydligt...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka