Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö I min häst hösilage är det mycket protein i. Jag vill därför ha ett kraftfoder som är väldigt fattigt på protein. Idag ger jag henne...
2
Svar
34
· Visningar
1 861
Senast: PansParis
·
Foder & Strö Finns det något foderstatsprogram där man kan få en heltäckande foderstat, med alla vitaminer och mineraler uträknade? Jag testade att...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: ang
·
Foder & Strö http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=667453 Kom ni ihåg den här hemska tråden från i våras? Vad omogen jag var :eek:, skäms...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 471
Senast: et_flickan
·
L
Foder & Strö Skulle behöva lite information om vete som fodermedel istället för korn. Tack!
2
Svar
25
· Visningar
3 766
Senast: sissu
·
E
Foder & Strö vet någon var jag ska börja leta? Fick precis min hösilage analys: TS 71% Smrp 59 g/kg MJ 6.7 MJ/kg Tyvärr inga...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Eddas
·
Foder & Strö Någon som vet vad kraffts lucern mix kostar?
Svar
1
· Visningar
622
Senast: pinky
·
Foder & Strö jag funderar på att sätta upp en lite grövre gren av något slag i boxen för att pollen ska få något att gnaga på/sysselsätta sig med...
2
Svar
22
· Visningar
2 689
Senast: Mirraya
·
Foder & Strö Jag har räknat ut min foderstat på min häst och den är förövrigt OK, men det är mycket protein. Nu till frågan hur gör jag för att få...
Svar
15
· Visningar
1 346
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö min häst är väldigt tjurig ! Det har hon alltid vart, vet inte varför men hon har stått på ridskola... Hon har inte heller blivit så bra...
Svar
6
· Visningar
1 519
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö hur mkt betalar ni för en säck??
2
Svar
21
· Visningar
1 694
Senast: Carisma72
·
B
Foder & Strö Vilken müsli tycker ni är att föredra och varför? Jag undrar likadant med mineralfoder. Vilket är egentligen bäst är det ett flytande -...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: marti130
·
Foder & Strö Eftersom det iprincip inte existerar i svenskt hö, så borde väll alla hästar äta det? Är det receptbelagt fortfarande (priskillnad...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: benjamin
·
S
Foder & Strö Nu är det verkligen kris! Det säljs ingen linfröolja i livsmedelsbutikerna och inte heller längre på Granngården! Förut kunde de skicka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 816
Senast: Sparf
·
S
Foder & Strö Är det normalt att en 450 kg häst käkar en 2 kg saltsten (en liten alltså) på drygt tre veckor? Rids svettig kanske 2 dagar i veckan och...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Eastwick
·
T
Foder & Strö Vad kan man ge för att hästen ska få mer hull vid flankerna och inte bara runt magen? Är det någonting i fodret som fattas eller kan det...
Svar
15
· Visningar
1 853
Senast: Tosa
·
Foder & Strö Har 3 hästar, 2 äldre som rids normalt och 1 unghäst som ska ridas in.De får havre,betfor och hö,samt så har jag gett dom "lite" Krafft...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har en rolig diskussion med nån på Stallet.se igen och denna tjej påstår att man inte kan ge hur mycket lusern som hellst. Nej nej...
Svar
7
· Visningar
1 666
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Vad kan man ge för kraftfoder istället för KrafftGrund som inte är fädrigfoder? Ska byta stall o då får man köpa foder själv...
Svar
19
· Visningar
1 681
Senast: lizzie
·
T
Foder & Strö Har köpt en häst som stått på havre hos förra ägaren, men jag vill inte fodra honom till ett krutpaket :smirk: så jag tänkte byta till...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: pinky
·
Foder & Strö Det pratades väldigt mycket om ensilage/hösilage i minirundbal för häst en period. Vilket genomslag fick det egentligen? * Köper du...
Svar
12
· Visningar
7 588
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka