Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Vilka vitaminer tycker ni är bra att ge era islandshästar? Jag kommer att ge min häst hö x 4 och ett tillskott på Betfor. Vad är bra...
2
Svar
30
· Visningar
3 087
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har en varmblodig travhäst som nu snart varit ridhäst i ett år. Han har väldigt mycket temprament.Och blir lätt stressad.Och väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
1 890
Senast: Qodrofenia
·
W
Foder & Strö Jag har funderat lite... Varför ger vi kraftfoder egentligen? Logiskt sett borde väl hästarna klara sig på hö, gräs, ensilag etc...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: Bewelinn
·
Foder & Strö Den 22/12 var jag och köpte mineraler men när jag sprättade upp burken igår såg jag att den gick ju för tusan ut 22/12 :eek: :mad...
Svar
11
· Visningar
2 211
Senast: Fnytt
·
Foder & Strö har nu fått analys och det ser inte kul ut.... vad göra.... har en mager dräktgi gammal märr som jag främst är orolig för de andra ser...
Svar
13
· Visningar
1 635
Senast: Tabitha
·
Foder & Strö Då vår unghäst inte är särdeles förtjust i linfrökakan som vi har skaffat för att ha som "snäll" proteinkälla, så undrar jag vad för mer...
Svar
10
· Visningar
1 449
Senast: Rimfaxe
·
8
Foder & Strö Jag har frågat en massa gånger. Men aldrig fått något bra svar. Jag har ett varmblodssto som är mager. Rider henne ändå då det inte är...
2
Svar
20
· Visningar
1 768
Senast: horsemanship
·
M
Foder & Strö Är det någon som skulle kunna berätta för mig varje vitamins funktion då man ger den till hästen. På hyllorna i ridsportaffären står...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Bella_Bus
·
Foder & Strö Jag har fått erbjudande om hö som skördades juli 2005... eftersom det är gratis så tänker jag att om det är lite dåliga värden så kanske...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Har lite problem nu... Mina hästar har plötsligt fallit ur väldigt fort.. Dom går på lösdrift och den här tiden på året brukar dom ha...
Svar
14
· Visningar
1 089
Senast: milly
·
Foder & Strö För att få rätt balans på min foderstat på fångisen behöver jag tillsätta 0,5 kg havre, 200gr betfor + 50g krafftminer grön, enligt...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: Cheeky_nicke
·
S
Foder & Strö Räcker det om man ger en c-ponny/D-ponny: Morgon, Middag, Kväll: ca. 1liter vanlig havre ca. 1/4...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Luxi
·
K
Foder & Strö Min häst äter just nu samma mat som han brukar äta hos förra ägare men nu kändes att krafft groov som han äter nu är inte ok för han...
Svar
7
· Visningar
2 962
Senast: Fellow04
·
P
Foder & Strö På andra sidan vägen, där mitt stall ligger finns ett ganska stort fält som brukar användas till ridning under nästan alla årstider...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Piccoliiina
·
C
Foder & Strö Mitt shettis sto äter inte upp på morgonen! Hon får 3kg på kvällen, 1kg när dom kommer in och 1kg på morgonen. När man ska släppa ut så...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Räcker det att tillodose hästen behov? Har ingen ananlys, häst är är 170cm o väger runt 550kg, är i perfekt hull nu, blank o fin. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 325
Senast: Inte_Ung
·
H
Foder & Strö Hejhej. Jag skulel vilja ha lite tips på vad man ska ge en häst som har varit lös i magen en längre tid. Jag har ett shettis sto som är...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Piccoliiina
·
T
Foder & Strö Jag vill att min häst ska ha fri tillgång på hösilage, men dom andra hästägarna vill inte ha fri tillgång till deras utan dom är nöjd...
Svar
4
· Visningar
668
Senast: Tezzan_83
·
L
Foder & Strö ....när man bara har begränsad tillgång till hö? Finns det något av dessa kraftfoder (HAR TILLGÅNG TILL VETE, HAVRE, SOJA) som är...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Egonson
·
D
Foder & Strö För ett par månader sen bestämde vi oss att vi skulle börja vara snälla mot våra hästar och ge dom betfor. Men tji fick vi, våran...
Svar
16
· Visningar
1 472
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka