Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Brukar ni blöta lucern pelletsen? Jag har hört så olika hos folk. Jag brukar alltid blöta det, trots att jag ger ganska lite. Vad...
2
Svar
21
· Visningar
1 616
Senast: Mirraya
·
Foder & Strö Har precis fått den kompletterande mineralanalysen och har suttit och räknat lite. Det jag har räknat på är vad jag givit innan jag hade...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: HannaZ
·
I
Foder & Strö Nu hade jag tänkt testa vad min häst tycke rom mest. Men vad för frukter grönsaker kan dem äta ? Alltså cirtron uteslutar jag driekt...
2
Svar
21
· Visningar
7 711
Senast: Lazio
·
Foder & Strö En del kanske såg min tråd om nya hästen, Connemaran på 4 år. Han visar sig vara en rätt kräsen herre. Ute i hagen har han tillsammans...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Har funderingar på att ställa min häst på nån typ av färdigfoder, men har aldrig gett det tidigare. Han alltid gett lusern, korn, havre...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: rubytoo
·
Foder & Strö ....ca hälften av hästarna har blivit lösa i magen nu när vi gått över till ensilage? Och dom är riktigt lösa så inte vågar man stå...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: ameo
·
L
Foder & Strö Vad ska jag göra..? Min unghäst har varit inne några månader på stall, äter hösilage och havre och är fortfarande lös i magen till och...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: blohme
·
C
Foder & Strö Ursäkta väldigt dum fråga kanske... :o Men hur märker man att en häst har proteinbrist? visst är det väl olika från häst till häst...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag arbetar min 3,5 åring 4-5 dagar per vecka, med arbete menar jag skogspromenad, uppsutten skritt o trav, longering och tömkörning...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Jag undrar vad som gäller ang försäljning av foder. Köpte ett 10-tal fodersäckar och fick sedan en höanalys som visade att mitt...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: Strajder
·
I
Foder & Strö Vad händer med överskottsproteinet när hästen har fått i sig det den behöver? Överskott från grovfoder sägs ju inte vara skadligt men...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Ideaal
·
H
Foder & Strö Ja, som överskriften förtäljer...Vilken dos ger man till ston i hormonell oblans? tack på förhand mvh
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: hastvana
·
F
Foder & Strö Hej! vill bara delge er mina positiva erfarenheter av fri tillgång på hösilage! Jag har hållt på med hästar i över 25 år men inte...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: frid
·
Foder & Strö Okej. Dumförklara mig inte, men det här med foderstat är för mig ett enda virrvarr, programmen talar i gåtor och ja. Hjälp?! Hur gör jag...
Svar
1
· Visningar
1 789
Senast: ameo
·
Foder & Strö Mina två lösdriftshästar tog sig in i stallet under natten. Dom hittade fodertunnan med Lucern i och har stått och ätit en hel del...
2
Svar
20
· Visningar
1 794
Senast: _Misse_
·
D
Foder & Strö Ja, vad är egentligen skillnaden?:crazy:
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Sparf
·
Foder & Strö Jag var i väg i dag för att fylla på betforen som håller på att ta slut. Då visade det sig att de hade ingen pelleterad kvar som mina...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Mysaan
·
Foder & Strö fyllde i alla värden på hippocampus.... Ämne Behov Tilldelat Balans % Kommentar TS 4,5 7,6 68,9 Du...
2
Svar
32
· Visningar
2 445
Senast: Messy
·
C
Foder & Strö Ger mina hästar soja eftersom hösilaget har ganska lågt proteinvärde. Några dagar efter att jag kommit upp i full giva så märkte jag att...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: CissiCissi
·
Foder & Strö Är det någon som använt det? Vilken version isf? Till vilken typ av verkamhet? Jag brukar själv använda den äldre versionen av...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka