Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö B-vitamin, någon nackdel-?
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: naivasha
·
R
Foder & Strö Ja då var jag igång igen :bump: har fått hjälp tidigare men skulle bar avilja få det lite bekräftat nu. jag ge min Irish som är 145...
Svar
13
· Visningar
2 602
Senast: HelenaHandberg
·
W
Foder & Strö Har fått erbjudande av grannen att köpa hösilage väldigt billigt av honom. Men han har ingen analys så vill gärna göra en. Vet någon var...
Svar
4
· Visningar
3 169
Senast: woffihaa
·
S
Foder & Strö Har hört detta på olika sett från många och länge.. Så nu kära bukare vill jag ha ett svar:D Är torkad Majs bra för matsmältning...
Svar
8
· Visningar
2 700
Senast: zephalinda
·
T
Foder & Strö Tänkte börja fodra mitt fullblod med fibergi, men är osäker på vilken sort.. vill helst komma ifrån havren, och då är ju müslin det enda...
Svar
4
· Visningar
814
·
Foder & Strö Innehåller dammigt krossat korn alltid mögelsporer? (Som det sägas att dammig hö gör).
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: arabia
·
Foder & Strö Läste en artikel i tidningen Hästfous (nr 12-2006) med rubriken som ovan. Lägger ut några citat från artikeln: "....har högre...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 059
Senast: Hotandspicy06
·
H
  • Låst
Foder & Strö Heii:D Nu undrar jag vad alla har för foderstater till sina hästar/ponnys? skriv vad det är för häst/ponny (ålder,ras mm) osså vad...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vad betalar ni för halm? Hade jättetur och ska hämta halm av en bonde på lördag som bara hade drygt 500 kg kvar. Så jag bokade allt det...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: mul
·
Foder & Strö Jag tänkte börja ge min häst kraftfoder från antingen Dynavena eller Mustang. Vilket skulle ni välja? Det kvittar att det ena egentligen...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: samuel
·
Foder & Strö Det är speciellt EN sak jag undrar över angående hösilage. Det är min första vinter som jag använder det (pga strul med hö, i...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Strajder
·
D
Foder & Strö Vi har två shetlandsponnier, en är född maj -05 och den andra är född maj -06. De är inte tjocka, snarare tvärtom. De har enbart fått...
Svar
17
· Visningar
1 216
Senast: ameo
·
J
Foder & Strö Vad får era föl för mat, och hur mkt? Bara lite nyfiken om man ger ungefär samma..
2
Svar
21
· Visningar
2 543
·
C
Foder & Strö Hejsan! Ngn som fodrar har fodrat med fibergi (sort?låg hög?) och användningsområde på hästen? Vad är era erfarenheter av detta...
2
Svar
21
· Visningar
2 367
Senast: Sellan
·
K
Foder & Strö Vi ger våran unghäst krafft grov, drygt ett halvår är våran lilla arabflicka, men hon vill inte gärna äta det, och står då heldre och...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: zhildania
·
Foder & Strö Jag har för fösta gången fått hästar som reagerar på årets ensilage med lös mage. Riktigt lös mage, ungefär hälften av hästarna har...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: Masse
·
E
Foder & Strö Hur gör ni eran foderstat? Kollar ni i någon speciell bok/internet sida. Eller kan ni allt i huvet o vet hur mkt er häst ska ha? Skulle...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: aramis
·
Foder & Strö hur vet man om ensilaget har blivit dåligt? Jag vet ju att ensilaget börjar lätt brinna om det har stått öppet ett par dar för länge...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Strajder
·
O
Foder & Strö Min 5-åring har plötsligt börjat att gnaga bark på ekarna i hagen. Och det är inte lite hon sätter i sig. En och annan videgren blir...
Svar
5
· Visningar
2 735
Senast: oki
·
I
Foder & Strö Hej, Har suttit och läst olika trådar under eftermiddagen i ämnet. Blir helt snurrig... kan någon hjälpa mig att reda ut skillnaden...
2
Svar
26
· Visningar
9 842
Senast: Tabitha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka