Sv: julgran

;) Hur ser en silvergran ut då? :crazy: och hur vet man att det är en vanlig gran?

"Vanlig gran" har nästan runda korta barr, silver gran har gråaktiga lite längre, "platta" barr, idegran har lite ljusare grön färg på barren än vanlig gran även ide gran har "platta" lite längre barr. Kungsgranen vet jag inte hur den ser ut.

Kom på en sak till, "vanlig gran" heter rödgran om jag inte minns helt fel pga sin rödaktiga stamm. Kan dock vara ute och cykla:angel:

Ingen som kan svara på om silvergran (kungsgran) är giftig. Slängde ut min igår (den sorten som inte sticks) och funderar på om man kan lägga den hos hästarna... Vågar inte chansa... Men de behöver lite tidsfördriv i hagen i det tråkiga vädret...

Liknande trådar

Småbarn Vår son är nu ett år och väldigt mobil sen ett par månader. Han springer och klättrar och är på ALLT 😳 Eftersom vi har ett äldre barn...
2
Svar
21
· Visningar
1 329
Senast: Fille
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
939
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
915
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka