Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Ja hon har som sagt proteinbrist min pålla. Skippa analysen. Det ända jag vill veta är vad för slags foder som har funkat rätt så...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 875
Senast: RealRelation
·
G
Foder & Strö Funderar på att ge min halvblod valack lite musli för att komplettera nu när hans ska upp i riktigt kondis. Alla musli jag har läst på...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: PÄMMI
·
Ä
Foder & Strö Hej på er. Skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag har en 15-årig b-ponny som har oerhört lätt för att få fång. Nu hör det till saken...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Jag står i ett stall/gård med mina två hästar. En shettis 6 år och en kallblodstravare snart 5 år. De går på sågott som fri tillgång på...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Jiri
·
Foder & Strö Äntligen har jag fått tag i åtminstone lite mer hö, det rör sig väll egentligen inte om mer en kanske ca 300 kg som bonden kunde lova...
Svar
3
· Visningar
843
M
Foder & Strö Har hört att korn egentligen inte ger någon riktig energi till hästen utan mest får den att lägga på hullet. Är detta sant??:confused:
Svar
12
· Visningar
1 393
Senast: vanilj87
·
H
Foder & Strö om ni ger extra salt till era hästar ger ni då vanligt "matsalt"? med eller utan jod?
Svar
7
· Visningar
815
Senast: Harmonica
·
Foder & Strö På ett annat forum på webben har jag sprungit på följande uttalande om betfor: På samma ställe skrivs även Jag förutsätter att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 383
Senast: Tabitha
·
V
Foder & Strö Någon som har erfarenheter av Kra**t Rehab? Vid vilka tillfällen och med vilket syfte? Ska det blötläggas? Vilken mängd har ni...
2
Svar
22
· Visningar
2 285
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö Det jag vill uppnå är att fodret ska vara smakligt och göra att en svårgödd häst har lättare att lägga på sig hull. Vilket av...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: hillevie
·
E
Foder & Strö Är det någon här som använder det? Jag har hört av en i stallet att det är väldigt bra, hon ger det till sin häst "för att det...
Svar
12
· Visningar
1 975
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej på er.. Lucern hackat strå, är det riktigt bra för hästar som är lite svåra å hålla i hull?? En kompis tycker jag borde testa och...
Svar
15
· Visningar
1 397
Senast: Molin
·
N
Foder & Strö Hej! Hur länge kan man förvara hö i en lada liggandes på pall? Inget regn kommer åt dock självdrag...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man få fång av mögligt ensilage?
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Hur gör ni när ni får hem en häst som har proteinbrist, alltså hur fodrar ni dem, för att de ska bli fina igen? Ger ni dem mer protein...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: LindaK
·
T
Foder & Strö Höet har möglat ihop så vi har varit tvungna att köpa hösilage i småbal, 35-40 kg, mycket praktiskt när det bara är tre hästar som ska...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: pantern
·
Foder & Strö Har just gått över från lusern till Hippo Alfa och när hon fick lusern så fick hon också ett rågat mått Tokosel en gåg i veckan. Men...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Antiqua
·
G
Foder & Strö folk håller på och räknar och så för att få reda på vad deras häst ska ha för mat, coh det tycker jag verkar vettigt, för det är ju...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Knasig rubrik kanske :) för givetvis lägger man det i matkrubban hi hi. Men vad jag undrar är: Kan jag ge det utan t ex betfor...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: Mynta2
·
G
Foder & Strö Eftersom jag inte kan få ett svar på Islandshästforumet, då tråden anses ligga fel, så försöker jag lägga tråden här och hoppas därmed...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka