Jag , en djurplågare igen!!!

Sv: Jag , en djurplågare igen!!!

om du är en djurplågare så måste jag vara waaaaay so much värre! Chappe får ca 15-20 kg i ett hönät så hon kan äta så mkt hon vill! Vad är jag då? djurplågarnas djurplågare!:angel: ?

Ja det är du säkerligen, kanske ska anmäla dig oxå:)

Jag tycker att detta med anmälningar hit o dit verkar ha ökat kraftigt. tycker många anmäler för minsta lilla sak nu för tiden

Haha jaa anmäl på du:devil:

verkligen, folk anmäler för minsta lilla!

VA ?!?! Härregud ! Vadå djurplågeri ?!?!
En häst ska la minst ha 1 kg Per 100 kg lr a väger hästen 500 kg så ska den minst ha 5 kg om dagen ? Lr nåt sånt har jag för mej att det va Nån kan la rätta mej om jag har fel . Å då får ju inte dina shettisar för lite hö iaf för dom väger ju inte 500 kg ?!?!
Å Vadå för mkt hö ? I Mitt stall har hästarna FRI tillgång till ensilage (shettisarna oxå) så e dom oxå djurplågare då ?? NE knappast !
Det hade varit en sak om dom fick FÖR LITE .
Hmm Knasig bekant du har =( Å som dessutom "bantar" sin häst å ger den 4 kg , ett halvblod ?!?! DÅ är det mer den som är djurplågare .
Mitt vbl fick 13 kg hö/dagen Förra vintern pga att han inte hade fått något bra "vinterhull" från sommar betet (Han går lätt ner i vikt på vintern) , aja =(

*knapplån*

Ja 4 kg låter INTE bra!!!
Skulle tro att den hästen är "svält-svullen" runt buken!!!! Snacka om proteinbrist.

Min fjording på 138 cm bantar... han får 7 kg hö!!!!!!! med jättebra värden så det behövs inget mer... ja mineraler förstås...
Allt enligt uträknad foderstat.

// M

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en fantastiskt fin o trevlig 2-åring som har en medfödd missbildning på sina tänder. Hon saknar emalj vilket gör att tänderna...
Svar
15
· Visningar
2 385
Senast: sorbifolia
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Blubbis
·
Hästvård Snälla buke ni måste hjälpa mig. Vet inte vad jag ska göra längre, min pålle växer i bredd hela tiden trots att jag tycker jag gör allt...
Svar
4
· Visningar
1 378
Senast: terrific
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 223
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025