Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Min häst fick kolik i förrgår för att han hade druckit för lite. Han går ute dygnet runt i hage med uppvärmd vattenkopp. Men hästarna...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: CallMeAce
·
Foder & Strö Enkel fråga; har avstått från alla havreprodukter och ersatt med kornkross med gott resultat. För att öka på proteinmängden har jag...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: hillevie
·
S
Foder & Strö Min häst tränas normalt-hårt och har en bra muskulatur/kondis och fint hull. Men kan inte riktigt få upp hullet på honom vid flanken...
2
Svar
36
· Visningar
6 407
Senast: cristobal
·
M
Foder & Strö Hur lång tid ska betforen minst dra i kallt vatten? Hur länge ska betforen minst dra i varmt vatten (vattenkokare)? Hur länge kan...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: HannaPP
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har två hästar som inte kan äta havre. En valack som blir superstressig av det och ett sto som blir värsta pissmärren. Jag...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur påverkar det hästen? kan det vara farligt om hästen får för mycket protein?
Svar
5
· Visningar
1 268
Foder & Strö Visst är det väll selen i foderjäst? Min häst får foderjäst eftersom jag upplever att hon mår bra i magen av det, samt för...
Svar
2
· Visningar
1 178
C
Foder & Strö Har många funderingar kring fodermängder och fodertider. Jag har varierat med 2 gånger krafft och 3-4 gånger grovfoder per dag. Det...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: CindyLou
·
L
Foder & Strö Vad ger ni för tillskott till era hästar? Jäst, vitaminer, mineraler, örter, kalk, olja, salt, spårämnen, boitin, tokosel, färdiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 145
Senast: Lina_
·
L
Foder & Strö Undrar om det är farligt för hästarna att släppa dom i sommar hagen nu när det har frusit i backen? Tänkte om det finns risk för fång...
2
Svar
21
· Visningar
2 025
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö ska få in en ny häst (tror den var är dräktig) i stallet och denna häst har gått på lösdrift och enbart ätit silage. Vi har ju hö i...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej! Vi har fått nytt hö i stallet. Analysen är gjord för nötdjur. På analysen står att läsa att torrsubstansen är 84%...
Svar
3
· Visningar
793
C
Foder & Strö Hejsan! Skulle jätte gärna vilja veta vad kostnaden ligger på ( ca) för foder till en stor häst per månad. Det skiljer från häst till...
2
Svar
27
· Visningar
2 116
Senast: Paradis
·
K
Foder & Strö Vad ger ni era unghästar för mat och hur mycket? Kraft & grovfoder.. 1-åringar och 2-åringar, även andra är välkommna ;)
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: attempt
·
Foder & Strö I mitt nya stall som jag ska ställa mitt älskade vblsto i snart gör alla fodringar samt ut/insläpp, det kommer att se ut så här...
2
Svar
22
· Visningar
1 790
Senast: Pandoora
·
Foder & Strö Äre nån som har ett riktigt bra recept på hembakat hästgodis? skulle vilja ge pållan nått lite extra som ja gjort själv :smirk...
Svar
12
· Visningar
2 840
Senast: Tosa
·
Foder & Strö Min häst går med 9 andra hästar som alla står olika mycket vid den fria tillgången på hösilage. Hur sjutton ska jag kunna räkna ihop en...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: CallMeAce
·
H
Foder & Strö Hur mycket kan man blanda i hästarna igentligen. Om man planerar att ge tillskott ex e-vitamin ihop med Glucosamin men ger nu också...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Hallonkvist
·
Foder & Strö Hur brukar ni göra med kraftfodret när hästen blir skadad och inte kan träna fullt? Hästen ska skrittas, uppsuttet eller ledas. Tyvärr...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: frida_n
·
Foder & Strö min häst vill inte gå upp i vikt, visst nu har han blivit normal från undernärd som han va när jag fick honom men vill ha honom lite...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: frida_n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka