Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mkt kan en svårfödd häst med mkt fullblod i sig tänkas behöva i MJ? Hästen är 184!!! och väger 750-800kg.Han är 5 år och går på...
Svar
12
· Visningar
828
Senast: ragge
·
B
Foder & Strö Jag ger min magra häst rapsolja med mycket gott resultat, vikten går stadigt upp! Sitter och läser en tidning (your horse), speciellt...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: cristobal
·
V
Foder & Strö Nu är det så att jag verkligen inte är någon expert inom foder, så jag tänkte be alla duktiga bukefalosar om hjälp. :bump...
Svar
9
· Visningar
838
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Jag har en 3-åring som är lite för tunn. Hon fick tidigare Groov 90, lite betfor, mineraler och hösilage (fick den foderstaten gjord på...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: carmarnic
·
Foder & Strö Jag har just fått hem foderanalysen på höet vi köpte för nån vecka sen. Kvoten energi/protein är 4.9 (ingen höjdare) Men engerin/kg är...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: BeastieBabe
·
W
Foder & Strö Hej! Vet inte om jag är ute och cyklar nu, men finns det något man kan ge för tjockare man? Min häst har lång lockig man men den är...
Svar
3
· Visningar
745
·
L
Foder & Strö Jag skulle vilja veta pris på: Sojamjöl Lusern hackat strå Betfor Vetekli TAck!
Svar
1
· Visningar
615
Senast: diartistakasha
·
J
Foder & Strö Hej! Har en fråga. Om jag inte har helt fel för mig så är Lympus ett fullfoder då man ej behöver tillsätta några mineraler och...
Svar
11
· Visningar
921
·
Foder & Strö håller på och kollar på olika mineralvärden på olika foder och saknar endel...nån som kan hjälpa mig med åtminstånde något?? Detta är...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: linabergmer
·
S
Foder & Strö Har en häst som behöver gå ner i vikt ganska mkt.. :smirk: För att hon ska få i sin mineraler så brukar jag blanda de med mkt lite...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: linabergmer
·
Foder & Strö Får hem ett 5-årigt sto fr Tyskland om ett par veckor. Finns det någon typ av kosttillskott man kan ge för att hjälpa henne med...
Svar
2
· Visningar
835
·
S
Foder & Strö Hur många MJ innehåller 1 liter Krafft oil?
Svar
1
· Visningar
648
Senast: supergladis
·
F
Foder & Strö Vill att min D-ponny ska bli piggare och energiskare. i nuläget får han 7-8 kg hö, 0,75 kg havre, 0,75 kg kraft grund och 1 kg betfor...
Svar
7
· Visningar
1 769
C
Foder & Strö Jag får inte tag i säljaren och kommer ihåg att jag läste här att man själv kunde få reda på Ts halten genom att köra en tuss i mikron...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Jag har en fullblodsvalack på 165 cm som nästan ser lite dräktig ut och jag vet inte hur jag ska få bukt med det. Han får ca 2 kg...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Heulwen
·
Foder & Strö Jag har fodrat mina hästar med hösilage i många år och märkt att de blir lite lösa i magen av första skörden men aldrigav andra skörden...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: oki
·
Foder & Strö Vad tycker ni är mest lätthanterligt -fyrkantsbalar eller rundbalar??? De skall vara ca 200 kg tunga. Hästarna som skall ha det...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: Hannely
·
Foder & Strö Jag har ju haft en 2 åring som är väldigt svår att hålla i hull trots fri tillgång på hösilage med värdena 87 smbr/kg och 8Mj/kg foder...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Shimzy
·
P
Foder & Strö Vad är loppfrö, vad är det bra för och var köper man det?
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Boj
·
Foder & Strö Köpte kornkross från Granngården igår, men det finns ingen innehållförteckning. Hur mycket av de olika ämnena har kornkross? Letade på...
Svar
1
· Visningar
1 683
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka