Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag läste att man bör ge dräktiga ston extra tillskott av selen och vitamin e. Gäller det även om de har en korrekt foderstat som fyller...
Svar
8
· Visningar
1 926
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min hästs foderstat ser idag ut såhär: Morgon: 1,5kg REHAB, 1kg lusern och 3kg hö. Lunch: 1,5kg REHAB 1kg lusern och 4kg hö...
Svar
6
· Visningar
999
Foder & Strö Jag undrar om ni har någon förklaring till mina hästars beteende de brukar nämligen gräva i marken och sedan slicka där! Nu är jag...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: Diestro
·
P
Foder & Strö Jag har funderat lite angående om vilken skillnad det är prismässigt att köpa färdigfoder eller ge havre, lucern, mineraler, vitaminer...
Svar
9
· Visningar
954
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Nu har stallägaren lagt ut en bal hösilage i varje hage, vad jag antar som ersättning till lunchhöet som tidigare var 1kg/häst, så nu...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Tyvärr har höet blivit ganska dåligt i det stallet där jag har min häst, och jag tror tyvärr att inget kommer göras åt det. Därför...
Svar
4
· Visningar
996
Foder & Strö gurkmeja anses ju vara inflammtionshämmande. finns det några studier som verifierar det? söker man på nätet så är det mycket...
Svar
19
· Visningar
10 888
Foder & Strö Hur mycket B-vitamin tillskott är lämpligt att ge till häst på ca 450kg?
Svar
2
· Visningar
696
Senast: hillevie
·
J
Foder & Strö Kan för högt blodtryck (för mycket röda antikroppar) ha något vid foderbyte att göra? HAr nämligen en travhäst som vid snabbjobb i...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Jaba
·
E
Foder & Strö Jag har en 7 årig fullblodsvalack. Han är ganska fin i hull och så, men jag skulle vilja ha lite mer hull "högre" upp på magen (lite...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: milly
·
C
Foder & Strö behöver lite tips på vad man kan ge hästen för att den skall bli lite tjockare i hullet,:confused: OCh att ge mera grov foder är ingen...
Svar
10
· Visningar
798
Senast: mumlan81
·
Foder & Strö En så hög TS i silage som 85% - är det dåligt?! (tycker mig ha hört att det är det) Varför? En kompis har fått analyssvar på ett...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: Pacific
·
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst Steel Joint som är ett mineralpulver kort sagt. Men han äter ingen betfor och jag behöver blanda ner pulvret i...
Svar
18
· Visningar
1 715
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Min ena häst har ett stort tuggbehov och är på och pillar på allt! Finns det något jag kan sätta upp i boxen som hon kan tugga fritt på...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Trots uträknad foderstat (efter höets värden) och regelbunden träning (dock bara mycket lätt) så verkar hästen inte lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: milly
·
L
Foder & Strö Hej Ursäkta den ngt underliga rubriken.. :o I morgon får jag hem min alldeles underbara foderhäst :love: Han äter just nu...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: josefajn
·
A
Foder & Strö Min häst har börjat fälla nu och då är det väl inte så smart o klippa eller? har mkt päls på huvudet framför allt o svettas. om jag...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: attsy
·
C
Foder & Strö Har letat och letat men inte lyckats hitta något rdi (rekommenderat dagligt intag) för hästar vad gäller magnesium. Hoppas och tror att...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Cin
·
Foder & Strö När det är sånna där vita pricka i ensilaget, kan man ge hästen det ändå? Jag brukar alltid slänga bort det, eftersom jag inte tycker...
Svar
5
· Visningar
877
Foder & Strö Skulle ha skickat iväg mamsen den här helgen, så jag drog ner fodret. Från 2 kg havre, 2.5 kg kornkross, 2 krafftskopor blöt betfor, 1...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: kisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka