Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag vet egentligen inte alls hur man räknar ut en foderstat till en häst... och jag skäms nästan för det :crazy: Har en häst på foder...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Tant Asta
·
L
Foder & Strö Har hört att man kan ge linfrö eller linfröolja mot sommarexsem. Är det någon som har provat och har märkt någon skillnad? Vad har du i...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Boj
·
W
Foder & Strö Vad tror ni om detta? Analysvärden:Torrsubstans 88,9 %Råprotein 327 g/kg ts Växttråd 127 g/kg ts Råfett 225 g/kg ts Askhalt 58 g/kg ts...
2
Svar
21
· Visningar
3 726
Senast: fjordinghanna
·
B
Foder & Strö Har suttit här på buke o läst lite vad medlemmarna ger sina hästar , o läste att nån gav sin häst 11kg hösilage / dag, & hon fick dock...
2
Svar
32
· Visningar
1 792
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Har äntligen hittat ett nytt stall till min pärla, det perfekta stallet förhoppningsvis. Men till frågan I hyran ingår även...
Svar
8
· Visningar
1 039
D
Foder & Strö Hej! Jag har två frågor .. 1.Kan man ge hästar för mkt grovfoder? 2.Kan ge hästar man för många ggr/dag? ;)
Svar
4
· Visningar
746
Senast: pinky
·
Foder & Strö vad betalar ni per månad för era hästar? och då menar jag allt inräknat..jag betalar ca: hö:12 kg = 360 kr halm:50-100 kr...
2
Svar
36
· Visningar
2 959
Foder & Strö Har en 17-årig c-ponny med enorma humörsvängningar. För tillfället är han inne i en väldigt trotsig period (som nästan helt säkert beror...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Ylva86
·
J
Foder & Strö En tjej i vårt stall har fått för sig att hennes häst är för tunn:confused: Det är en ridtravare med enligt mig och flera andra i...
2
Svar
22
· Visningar
1 887
Senast: Jackie Brown
·
Foder & Strö Man kan ju blanda ihop sin egen mix enligt Salsa. Men kan man styra över minerler/vitamin/tilskotten i fodret. Dvs kan man styra över...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Sass
·
L
Foder & Strö jag undrar om ngn vet om och var man kan köpa melass i lite mindre förpackningar är 40kg.
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: lkn02001
·
Foder & Strö Fetma-pållan har nu gått ner hela 80kg sen hon stallades in i höstas :D - inte illa va? Men hon har en bit kvar... jag skulle tro att...
Svar
13
· Visningar
1 432
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Jag har ett Varmblod på sex år som det är tänkt att jag skall debutera distans CR med i vår. Han är stressad i typen, och är pigg...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Av att få "för lite" grovfoder att tugga på eller att vara feta/överviktiga?! Med "för lite" grovfoder menar jag att de kanske bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 949
Senast: milly
·
Foder & Strö Har en riktig tjockis hemma, vet inte riktigt vad vi ska göra för vi har ägt honom i 3år nu och han är ändå lika fet även om vi har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 131
Senast: Ewelina
·
Foder & Strö Vet ej om tråden ligger rätt, om inte så får nån snäll moderator flytta den :) Vilket (vall)gräs är bäst, om man ska så i en ny...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Strajder
·
J
Foder & Strö Jag vill minnas att jag för ca 6 år sedan såg en häst som utfodrades med lusern i brikettform. Är det det någon som vet om detta...
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: ameo
·
B
Foder & Strö Fick order om att köpa olja - rapsolja för att vara exakt. Vad gör det för nytta? Det är en svårfödd häst som står på i princip fri...
Svar
10
· Visningar
2 783
N
Foder & Strö Jag har en lite fråga. Min lilla kille tappade mycket vikt efter en flytt som vi gjorde i november. Jag tycker att jag har provat med...
Svar
9
· Visningar
774
K
Foder & Strö finns det något man kan ge för att hon inte ska tappa manen?? Hon tappar som mest på sommaren... :crazy: då jag vill ha fin man på henne...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka