Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Foder till en trött fånghäst...Tränar på MSV nivå i dressyr men nu har hästen blivit lite trött...undrar nu vad sjutton man ska ge för...
2
Svar
20
· Visningar
4 286
Senast: clubman
·
J
Foder & Strö Hej Det har nyligen kommit en ny häst till stallet. Hans ägare har rundbalshö. Nu till frågan, i höt finns mängder av en viss växt som...
Svar
6
· Visningar
3 537
Senast: jessa_1
·
Foder & Strö Varför skulle torrhö vara bättre än hösilage om värderna är samma? (bortsett från torrsubstansen då)
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 865
Senast: _Amazing_
·
G
Foder & Strö Har min 23-åriga fjording på ett bete som hon och resten släpptes på för ca 2 månader sedan, och det är nerbetat nu och jag märker att...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Har ett sto på 9 år. Hon har bantat sakta men säkert och är nu i normalvikt äntligen! :banana: Hon går på bete dygnet runt med...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 126
·
F
Foder & Strö Hejsan. Jag fick min höanalys idag, som jag beställde eftersom det visat sig min häst ligger högt i socker. I analysen står det att...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: fotis
·
Foder & Strö Hej, Stod i hästaffären bland alla mängder med tillskottsfoder som finns (helt galet, rena djungeln). Har hört i öronvrån att Biotin...
Svar
9
· Visningar
2 741
·
Foder & Strö Mitt sto bara ill-vägrar äta mineraler. Spelar ingen roll vad jag blandar dem med. Har testat det mesta känns det som. - Betfor -...
2
Svar
26
· Visningar
3 248
Senast: kvandi
·
Foder & Strö Om hästen har långa hårstrå som sitter kvar vid fällning, är det då tecken på att det saknas något i hästens foderstat? Har för mig att...
2
Svar
31
· Visningar
6 496
Senast: Cornelia
·
I
Foder & Strö Har lite funderingar kring hö, då jag nu vart lite förvirrad och snart måste ta itu å fundera på hösten. Hur länge ska årets skörd...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Finns ju flera storstall, ridskolor och andra verksamheter som inte vänjer in hästarna på gräs innan de släpps på bete utan bara släpper...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 855
Foder & Strö Jag har precis köpt häst och därmed stallat in honom i ett nytt stall, där fanns ingen analys på grovfodret som jag efterfrågade, har nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 846
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Ponnyskrället har ännu en gång ledsnat på menyn, och just nu är han synnerligen svårflirtad. Jag har klurat och googlat och försökt...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 873
Foder & Strö Jag är nyfiken på en lite udda sak, som ni kanske kan svara på.. Jag beklagade mig precis till min man att jag har svårt att få upp...
Svar
3
· Visningar
922
Foder & Strö Hej. När jag har lagt in ny torv i boxen står min häst gärna och äter lite (dock väldigt liten mängd). Senare tid har hon även fått för...
Svar
12
· Visningar
6 464
Senast: mariposa
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha en bra bok om foder. EN som man kan lära sig vad alla foder är bra för hur mkt en häst behöver om dom tränas si och...
Svar
17
· Visningar
2 528
Senast: Sundbro
·
Foder & Strö En av mina hästar han tunnat ur ganska mkt på sistone, troligtvis en kombination av pälsfällning och annat, kan inte hitta nåt fel på...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: gusfri
·
Foder & Strö Tänkte börja ge glucosamin till mina hästar På förpackningen står det att man ska dela upp den dagliga dosen på minst två fodergivor...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Dilli_Blue
·
Foder & Strö Nu är det nära- om allt går som det ska finns snart en liten fölis i hagen! Sitter och funderar över det här med foder och digivande...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Foder & Strö Har precis fått nytt hösilage och det innehåller massvis med protein, mycket mer än förut. Jag har räknat och räknat och räknat men...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka