Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö JAg har en fjordning på foder som jag nyligeen satt igång och har märkt att han har ingen energi. Speciellt på banan han dör helt...
Svar
7
· Visningar
3 320
Senast: axel
·
Foder & Strö Ska släppa min häst på bete idag :banana: men funderar på hur jag ska göra med kraftfodret. Antar att det allra bästa är att göra en...
Svar
9
· Visningar
1 707
Senast: Guldaskig
·
Foder & Strö Det är så att jag sköter om två hingstar som bor hos en fodervärd. Det är fodervärden som har sökt hjälp med hingstarna pga sitt jobb...
Svar
4
· Visningar
1 113
Foder & Strö Ja, nu undrar jag lite över det, i dagens kraftfoder finns det ju socker i olika mängder och olika former. Pellets görs ofta av melass...
Svar
5
· Visningar
1 798
Senast: Lella
·
Foder & Strö Som rubiken lyder? Måste eller borde man blötlägga Krafft Muskel? Hur gör ni?
Svar
8
· Visningar
3 757
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Jag behöver ett foder att blanda salt med till min häst. Han kommer äta en liten mängd, 1-3 dl, och främsta syftet är att blanda salt...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
B
Foder & Strö Hej Min häst råkade äta en gammal rejäl möglig morot som någon gömt jag är nu orolig och undrar om en rätt liten möglig morot är...
Svar
3
· Visningar
1 863
Senast: Masse
·
Foder & Strö Söker en hemsida jag besökt, en tjej som har riven och pelleterad betfor som blötläggs med olika temp på vattnet och tar sen tid hur...
Svar
7
· Visningar
1 239
I
Foder & Strö Jag hoppas att denna tråd får ligga kvar här då jag anser att detta är islands-relaterat mer än allmänrelaterat. :cool: Vad har ni...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till ett annat stall om en månad, och kommer inte längre ha samma hö som innan. Jag har alltid haft för mig att...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har blivit erbjuden av en bonde att få en 300 kg säck med havre som egentligen är sån havre som man ska så, alltså utsäde. Min...
Svar
9
· Visningar
3 469
Senast: MrsPuff
·
Foder & Strö Har förstått att nyponpulver är bra att ge hästen, det innehåller vitaminer och ska dessutom nnehålla gluycosamin-liknande ämnen osm är...
Svar
10
· Visningar
2 787
Senast: Mynta
·
Foder & Strö Vad ska jag göra? Tips någon? Nu har han fri tillgång till hösilage och äter ca 10-15 kg/dag. Sen får han betfor, mineraler och 3 dl...
Svar
17
· Visningar
3 937
Senast: Tunnelapa
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder så letar jag efter ett müslifoder utan havre och betfor/melass då min häst blir "knäpp" av havren och dålig i...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 787
Foder & Strö Jag vill ge min häst fri tillgång till mineraler, men jag vet inte vilken sort jag skall välja. Har ni tips? Jag vill inte ha massa...
Svar
6
· Visningar
2 663
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hej! I vintras köpte jag ett 16 årigt halvblod som aldrig gått på bete vad jag vet/tror. Sommaren 2010 gick han ute dagtid på gräs...
Svar
2
· Visningar
1 782
Senast: gicageli
·
R
Foder & Strö Är frågvis för tillfället;-) Hoppas att någon kan tänka till som kan tänkas veta: I Usa är det rätt vanligt att man ger hästar...
Svar
15
· Visningar
6 176
·
T
Foder & Strö Hej hej! Köpte ett fullblodssto för ett par månader sedan och förra ägaren gav henne 3 kg Hippo Grow Alfa/dag + kalk och morötter. Ca...
2
Svar
23
· Visningar
2 869
·
Foder & Strö Hur bör man gå tillväga när det kommer till betessläpp av en fånghäst? Hur ska man tänka och aggera? Hur gör ni?
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: Blomskan
·
I
Foder & Strö Har läst en hel del trådar nu om fång, men inte blev jag klokare ut av de. Har en egen fånghäst, som fick fång 2009. Förra sommaren...
Svar
15
· Visningar
2 720
Senast: sassiball
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka