Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett föl som kommer att förlora sin mamma (fång). Vad ger jag lämpligen? Fölet fött i april. Är det bäst att fölet går kvar med...
Svar
16
· Visningar
3 263
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vår hyresvärd i stallet vill att vi fodrar hästarna med det nya gräset som i dagarna skördats och plastats in. Jag har lärt mig att...
Svar
7
· Visningar
1 743
Senast: SaraXX
·
L
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till hösten. Vi ska flytta med två andra hästar i stallet till deras egna gård. Det viktigaste för hästen är ett...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: mian
·
Foder & Strö Jag har fått information om att fodermärker innehåller olika proteinstrukturer. Krafft har den sämsta proteinen isåfall. Jag har ju...
2
Svar
31
· Visningar
3 275
Senast: Hippocampus
·
Foder & Strö Vi fick ett rejält överskott på hö i somras (2010) och jag överväger att behålla det till nästa vinter. Det är hötorrt (helt torrt)...
2
Svar
21
· Visningar
3 572
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Två hästar som äter ca 16-20 kg hö per dygn, samt en mini som får knappt 2 kg... de går på lösdrift om vintrarna. Har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 507
Senast: Ridtjejen
·
Foder & Strö Hästarna har nu släppts på bete. Det är första sommaren för vår häst i detta stall. Enda vatten i hagen är en å som går genom hagen. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 769
Senast: movgli
·
Foder & Strö Hästarna går nu i beteshage dagtid och står inne på nätterna. Ur tjockhetssynpunkt så kan Baldur behöva hålla igen lite men hur skall...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Praefatio
·
Foder & Strö Vi röjde av en stor del av tomten igår från gräs som var flera dm högt. Det blev otroligt mkt gräs som jag krattade ihop i två långa...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Trotts extremt försiktig invänjning på gräset så har nu fullblodet lyckats få fång :cry: Så i år blir det inget bete utan hon får gå i...
Svar
9
· Visningar
1 785
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö På fredag kommer en maxad a-ponny hem till mig. Tanken är att han ska gå på "resterna" av det de stora hästarna lämnat. Dvs nerbetad...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: ameo
·
Foder & Strö En av mina hästar får äppelcidervinäger i fodret och för ett par dagar sedan tänkte jag att jag skulle blanda ner saltet i samma burk...
Svar
12
· Visningar
2 091
Senast: Quickeman
·
Foder & Strö Ja hur mycket grovfoder till vintern ska jag räkna med att jag ska beställa. Novan är inget problem men vad ska jag räkna med att hennes...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Sitter och räknar på betesbehov. Hur mycket bete kan man räkna med att hästarna utnyttjar, alltså av den totala avkastningen. Hur...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: cello
·
B
Foder & Strö Kan ni hjälpa mig att reda ut vad som egentligen gäller, jag har funderat så jag blir snurrig. Om man har hästar som tidigare haft fång...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: raggsock
·
Foder & Strö Har ni upplevt skillnad på avföringen om er häst får ett överskott av ex. energi via grovfodret? När min häst går på en balanserad...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej! Jag och min kompis har köpt två stycken hästar som vi har haft nu i en månad. Men eftersom det här är våra första hästar så har...
Svar
10
· Visningar
1 664
Foder & Strö Stod i affären igår och skulle köpa ny olja, när det slog mig att man kanske skulle ifrågasätta lite istället för att köra på blint...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: Miracle
·
Foder & Strö Sitter nu och klurar på vad sjutton jag ska ge min extremt kräsna hästepöjk för foder på morgonen. Han är svår att hålla i vikt så...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Görel
·
Z
Foder & Strö Har ett dräktigt sto som är i månad tio. Hon är i bra hull- lite i överhull. Dock känns det som om hennes mage är alldeles för liten med...
Svar
9
· Visningar
3 410
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka