Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur har ni som har era hästar på lösdrift med fri tillgång på hö/ensilage löst det? Hur har ni balen?/hur fodrar ni? Begränsar ni...
Svar
5
· Visningar
1 069
Foder & Strö Är det farligt om hästar får i sig havregryn? Det är nämligen så att mina tre minishettisar (två unghästar och en 6-åring som aldrig...
Svar
3
· Visningar
5 741
J
Foder & Strö Jag vill börja ge min gammeldam lite förebyggande tilskott för att hålla lederna så fräscha som det bara går så länge som möjligt. Har...
2
Svar
31
· Visningar
15 055
Senast: Tillis
·
M
Foder & Strö Hej! En stilla undran över om man kan slå silage i hage som hästar normalt använder till både vinter och sommarhage? Har sett ett...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Mulle
·
Foder & Strö Någon mer som upplevt samma sak? Vi har en nu tvåårigt varmblod som är uppfödd på krafft groov 125 samt ett bra hö efter avvänjning...
2
Svar
31
· Visningar
5 027
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har en shetlandsponny på 2 år, går just nu på bete. Han får tillskott i form av mineraler och vitaminer men vill inte äta upp dessa. Har...
2
Svar
28
· Visningar
5 480
Senast: Cicci
·
T
Foder & Strö Någon som vet om man ska vaccinera mot botulism om man ska fodra med plastat hö?
Svar
18
· Visningar
1 775
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ni som har sockeranalys på ert grovfoder, vad har ni fått för värden? Vi har 121g/kg TS. Det har varit svårt att få besked om...
Svar
7
· Visningar
5 449
Senast: Trix
·
Foder & Strö Ni som fodrar med Hippo Bas Basic eller Cool, ger ni det uppblött eller torrt i pelletsform? Och varför? Skulle vilja ha andras...
Svar
6
· Visningar
3 253
Foder & Strö Hej! Min hästs hö har analyserats och det såg ut så här: Torrsubstans (ts) 86% Råprotein (RP) 77 Smältbart råprotein 46...
Svar
7
· Visningar
1 328
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Vår ena beteshage är full av både örnbräken och ängssyra :eek: Örnbräken har vi slagit ner så nu ser man att dom har gulnat. Så då...
Svar
10
· Visningar
5 727
Senast: cowgirl73
·
L
Foder & Strö I går pressade bonden våra balar. Eftersom de var extremt tynga balar i fjol bad vi han pressa 250 kg balar. Tror de vägde emot 350-450...
Svar
9
· Visningar
2 351
Senast: loveisis
·
Foder & Strö Får i dagarna hem ett fbl sto, 11år och ca 160-165cm mkh, som är mager och utan muskler. Jag skulle vilja ha förslag och andras tankar...
Svar
12
· Visningar
3 566
Senast: WS6
·
Foder & Strö Jag har en fjordkorsning på 22 år som är pigg (inte vid ridning dock.. haha, menar att hon inte är en gammal skrutt trots siffrorna) och...
Svar
3
· Visningar
917
G
Foder & Strö Letar efter foder/fodertillsats med mycket energi. (Ej olja, betfor, havre, müsli p g a kräsen häst - alltså gärna smakligt...
Svar
4
· Visningar
1 668
Foder & Strö Vårt bete är kopplat till lösdriften vilket gör att de har tillgång till ligghall, flottörvattenkopp samt hö. Förvånande nog står de...
Svar
14
· Visningar
1 659
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Hästen börjar bli lite i smalaste laget trots att han går på bete dygnet runt, kraftfoder verkar han strunta i, ger han oftast betfor...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Har ett halvblod av sk. "sportmodell", långa ben, tunn kropp. Har väldigt svårt att gå upp i vikt o sätta muskler även fast hon får fri...
Svar
2
· Visningar
1 204
T
Foder & Strö Undrar lite hur prisbilden ser ut i år? Jag köper ensilage på ca 65-70 ts ( vill ha det så) och beställer större balar, de som är 130...
Svar
6
· Visningar
5 535
Senast: Angelique
·
B
Foder & Strö Vi har ett riktigt varannandags väder här i halland. Gräset har varit färdigt för skörd i en vecka men jag har inte vågat slå pgr av...
Svar
11
· Visningar
1 460
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka