Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad tycker ni om dessa värden på hösilage: TS 56% Råprotein 94 g/kg TS Smb protein 56g/kg TS Energi 10 MJ/ kg TS Ca 4,1g/ kg TS P...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: a1agnlju
·
I
Foder & Strö Ni som ger halm som tilläggsfoder. Analyserar ni det också så ni vet vad det ger, eller kör ni på en höft?
Svar
12
· Visningar
2 508
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hur mycket hö uppskattar ni att ett avvant föl kan lyckas få i sig i kilo? Om det beräknas bli storhäst. Jag är alltså bara nyfiken...
Svar
4
· Visningar
2 572
Senast: gylle
·
Foder & Strö Har 3 shettis ston med föl vid sidan, ett 19 åring med föl född 25april, en 8åring med föl född 16maj o en 4 åring med föl född 8maj...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: ameo
·
Q
Foder & Strö Hejsan,vad ger ni era hästar för mineraler tillskott när de är installade? Vi har en 17 årig c-ponny och vad tycker ni vi ska ge??? Nu...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Har fått årets höanalys och behöver öite hjälp att se ifall det blev bra värden. Höet ska användas till mina två ston (10 och 8 år) som...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: bigganl
·
H
Foder & Strö Ja, vad ger ni era hästar för foder (och hur mycket) och vad använder ni dom till? Stolek på häst? Och en till fråga som kanske är...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 842
Senast: Queenis
·
Foder & Strö Hejsan, Gjorde igår "förskojsskull" en liten uträkning på vad jag lägger i pengar på mina 2 hästars kraftfoder i månaden.. och blev...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 768
K
Foder & Strö Hej! Ny häst som fått hö, musli och vitaminer innan. Nu funderar jag på vad jag ska fortsätta med på min nya häst; han är en äldre liten...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har en fundering om äldre hö. Där jag bor har i stort sett ingen fått in något hö än och jag börjar få lite panik då jag fodrar med hö...
Svar
9
· Visningar
6 201
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Är det så nämnvärt stor skillnad om man slår hösilaget på morgonen, mitt på dagen, på kvällen eller mitt i natten under ett och samma...
Svar
5
· Visningar
970
Foder & Strö Min häst har en tendens till att svettas väldigt mycket när hon rids. Jag erbjuder henne ofta vatten före och efter ridning men det vill...
2
Svar
21
· Visningar
3 103
Senast: Guldaskig
·
Foder & Strö Blir d inte sämre värden när man slår sitt hö/ensilage i ösregn å sen låter d ligga i regnet för att sen plasta in d i regnet oxå...
Svar
6
· Visningar
5 141
Senast: Nenneh
·
Foder & Strö Jag har fått tipset om att fodra mina hästar med kalvpellets... Ingenting jag tänker prova eftersom jag redan har en fungerande...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 053
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Nu skulle jag vilja bromsa viktnedgången för min häst så man hinner med innan det blir för mycket, alltså fortfarande lite på...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Totola
·
Foder & Strö Hur bra/dåligt är det med extremt kort gräs som enda grovfoder på betet? Jag tänker på fiberinnehållet som inte kan vara högt...
Svar
7
· Visningar
2 069
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hejsan, Jag ska flytta till nytt stall där man måste köpa in eget grovfoder. Vad är bäst? Hö eller hösilage? Inplastat hö...
Svar
0
· Visningar
995
Senast: froggy
·
Foder & Strö jag har krafts mineraler (blå) till mina hästar + saltsten med selen och ngt annat som jag inte kommer ihåg nu, men min shettis (som har...
Svar
1
· Visningar
1 285
Senast: Filippos
·
L
Foder & Strö Vill veta vad ni tycker om vårat hö. Vi slår två lägdor, så två olika analyssvar. Per kg/ foder: nr1 Torrsubstans (ts) 70 %...
Svar
18
· Visningar
2 537
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Min ponny(fång,IR,cushing)har ätit 1 kg gammalt hösilage,hur orolig bör man vara?:cry: Skulle uppskatta att balen varit öppnad i ca 2...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: coastrider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka