Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Vilket hö är bättre: (pratar inte om värderna, bara om strukturen!!!) - Hö som är tunt, strukturen som betesgräs, utan baljväxter -...
Svar
6
· Visningar
2 307
Senast: ilse_pilse83
·
Foder & Strö Jag har en stor C-ponny, modell grövre, 24 år gammal men pigg och fräsch. Nu har hon fått fång för första gången i sitt liv, och står i...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Fråga till er som har slow feeding nät (ej för hel bal). Vad har ni för storlek på dessa och hur mycket går i av hö respektive silage...
2
Svar
21
· Visningar
5 994
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Eftersom jag har en väldigt glupsk häst som kastar i sig sin mat så försöker jag hitta någon bra lösning så att grovfodret ska räcka...
Svar
13
· Visningar
2 082
Senast: sthu
·
Foder & Strö Jag har nu kollat runder en massa för att hitta svar men tycker inte att jag blir klokare utan de går bara runt i huvudet. :crazy...
Svar
19
· Visningar
1 773
Foder & Strö Travare som tappar överlinjen,varför? Kvot på 6,9. Får i sig 692 g smrp, hösilage och groov 125. Har jag missat något, tankar?
2
Svar
29
· Visningar
4 581
Senast: Natasja
·
J
Foder & Strö Nyregistrerad här efter att ha snurrat runt ett tag;) HAr precis fått analysen på årets hö. 2:a skörd. Jag är otroligt nöjd med...
Svar
10
· Visningar
5 092
Senast: spaderÄss
·
C
Foder & Strö Öljäst, som människor brukar ge hästar, är det samma sorts öljäst som man kan köpa i vanlig mataffär? Eller är det något "speciellt" med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: Crazzy
·
Foder & Strö Som sagt kan sbrp vara lägre än energi i ett hö? Jag pratade med en som hade hö i småbal igår och när han sa att det hade 4.8 sbrp så...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Jag har alltid räknat foderstater där det passat bra att beräkna proteinbehovet efter smrp/MJ-kvoten, men tror nog att jag måste avvika...
2
Svar
37
· Visningar
5 344
·
Foder & Strö Lite frågor om analyser och foderstaten nu då... Man får ju oftast två kolumner med analyssvaret, i den ena anges värdena i per kg...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har sett att många ställer ut en hel hösilage bal till sina hästar även när de bara har två hästar.. Blir inte balen dålig när den...
2
Svar
38
· Visningar
7 291
Senast: jemeni
·
C
Foder & Strö Jag fick analysen skickad till min mejl av de vi köper hö av. Men... jag fattar absolut noll :confused: Har suttit nu i tre dagar och...
Svar
13
· Visningar
1 472
Senast: Totola
·
Foder & Strö Jag har funderat på detta med mineraler ett tag, men inte hittat ngt riktigt svar.. Hur är det, måste man ge mineraler? Vad är det...
Svar
9
· Visningar
1 183
·
Foder & Strö Visste inte riktigt vad jag skulle ha för rubrik! Jag har precis flyttat hem mina hästar och jag tänker att dom får hö i hagen på...
Svar
18
· Visningar
3 074
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Mitt sto med föl går på lösdrift med fri tillgång på ensilage (kvot på 6.7), men innan de började fodras tappade hon lite i hull de...
Svar
2
· Visningar
2 348
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder.... Vad kan det bero på att vissa hästar får diarré av för blött ensliage?
2 3
Svar
50
· Visningar
7 020
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hittade det inte bland nyheterna, däremot tipsade mamma om artikeln... :D...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 286
E
Foder & Strö Ägaren till min medryttarhäst vill gärna att hästen äter foderjäst, men hur jag än gör äter hon det inte! Imorgon skall jag testa...
Svar
6
· Visningar
1 519
·
Foder & Strö Gaaahh!! :devil: Jag blir snart totalt knäpp på slow-feeding boxen/automaten vi har i hagen! Den släpper inte ner något hö! Är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 337
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V