Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag stötte på lite problem när jag skulle få selentillskott utskrivet av veterinär. Har alltid gett tokos*l men när det utgick ur...
2
Svar
26
· Visningar
3 852
Senast: Totola
·
Foder & Strö Har beställt två större hönät med maskor på ca 4 cm, och hoppas att det ska förlänga ättiden för hästarna. Funderar på om det skulle...
Svar
16
· Visningar
2 685
Foder & Strö nu på hösten halva dygnet:confused: Spekulerar? Jag tittar på hästarna o ger mer protein o mer vid arbete iom att det proteinet som...
2
Svar
21
· Visningar
3 324
Senast: Satis
·
Foder & Strö Var börjar man? Finns det bra böcker för att få insikt i hur man ska tänka och kunna? Har skaffat egen häst igen efter några år och...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: bellabus
·
Foder & Strö Ni som har kallblod, eller rättare sagt ardenner unghästar vad utfodrar ni med ? Har en ardenner på tre år som nu är precis hemkommen...
Svar
3
· Visningar
1 703
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Gick till apoteket för att köpa tokosel. Men det hade utgått ur sortimentet och det fanns ingen ersättare. Någon som vet nått annat bra...
Svar
18
· Visningar
2 179
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Varför använder man fiskolja till hästar? Gör ni det? Sedan undrar jag om någon har hört talas om "relax me" hur mycket kan man ge...
Svar
8
· Visningar
1 580
Foder & Strö Flyttat till nytt stall och fick idag endel av hösilage analysen..aldrig tidigare stått i stall med analys så jag fattar NADA :confused...
Svar
14
· Visningar
1 775
Foder & Strö Tänkte här dela med mig av ett tips! Har två hästar och har fått tag i småbalar (ca 40-50kg). Dock är det låg ts och det går åt mycket...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Vivo
·
Foder & Strö Är Sojamjöl bra att ge en häst som är/har haft/har lätt att få fång?
2 3
Svar
47
· Visningar
5 827
Foder & Strö Har nu ett dilemma... igen:crazy: Har tre islandshästar med ganska olika behov. Ögn sto 9 år LÄTTFÖDD! i ganska hård träning...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder - hur skiljer sig en travhästs näringsbehov från en ridhästs? Det är alltså ridhästarnas behov jag har koll på...
Svar
19
· Visningar
1 942
Senast: Roquepine
·
S
Foder & Strö Vet inte om det är rätta stället att skriva det här, men om det inte är det så får någon flytta tråden :) Sitter här inne just nu och är...
Svar
16
· Visningar
2 614
Foder & Strö Ngn som gör det? Läste på en annan känd sida att forskare kommit fram till att vanlig jäst har en gynnsam effekt på magen och tänkte...
Svar
15
· Visningar
1 679
Senast: Gaia
·
Foder & Strö Jag har alltid tagit analys på mitt hö (alltid köpt eget, småbal) men till vintern kommer jag att fodra med hösilage och oanalycerat då...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
32 209
B
Foder & Strö Hej! Har bestämmt mig för att lära mig grunderna för foderstatsberäkning. Och just nu sitter jag här med en höanalys i handen. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 838
S
Foder & Strö Försöker komma fram till en bra musli till min pålle , men har svårt att hitta värdena per kg foder. Finns de några värden är ja urkass...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: BigLadyZola
·
S
Foder & Strö jag fodrar min åring med linfrön, just för att få i honom de där slemmet som blir. Han har trasslig mage som jag försöker få bukt med...
Svar
14
· Visningar
1 767
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Hörde av en bonde att det har lagts en hel del beställningar på halm till Ukraina. Av annan bonde att det blivit svamp i halmen och den...
2
Svar
37
· Visningar
3 395
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Ska köpa hem storbalar i år och funderar på hur jag ska lösa förvaringen. Hur stor är en 350kg höbal som är inplastad på ett ungefär?
Svar
3
· Visningar
5 428
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur