Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur funkar det när man ger bakjäst till hästen, den börjar inte jäsa i magen? Haha dum fråga kanske, men har verkligen noll koll på detta.
2
Svar
24
· Visningar
3 410
S
Foder & Strö Har fått analys på höet från bonden jag köper av, men det finns ingen mineralanalys (heter det så?) så jag har inga siffror att gå efter...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Casacha
·
Foder & Strö Har en ny säck med linfrökaka i "pulver"form. Ni som ger det, blötlägger ni den först?:confused: Mvh Janna :)
Svar
11
· Visningar
5 635
Senast: janna
·
Foder & Strö Oavsett om ni köper eller har eget hösilage i storbal Hur mycket mögel/annat ska det vara för att ni ska reklamera (kräver ni då ny?)...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hejsan. Har fått tips om att hästar med mugg kan ha zinkbrist? Någon som hört talas om det och vad ger man för tillskott i så fall...
Svar
0
· Visningar
881
Senast: busan100
·
Foder & Strö Efter att ha snubblat över en del hästprodukter med kryddan kanel i så undrar jag då jag kan dra mig till minnes att kanel kan ge utslag...
Svar
9
· Visningar
6 485
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Hej, Jag har en pålle som ätit Hippo Alfa i flera år, tillsammans med lucern hack. Häromdagen smet pållen in i boxgrannens box...
2 3
Svar
54
· Visningar
14 006
Foder & Strö Fick erbjudande om att köpa billigt hösilage. Ingen analys och dom fodrar sina egna utan analys och tyckte jag var lite kräsen som ville...
Svar
13
· Visningar
1 761
Senast: Kirre
·
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst linfrö och köpte hem en flaska linfröolja. Men hon vägrar äta all mat i krubban när oljan är i :crazy:. Kan...
2
Svar
34
· Visningar
4 151
Foder & Strö Nyfikna frågor: Vilka effekter kan man se av MJ överskott i foderstaten och hur många % överskott är "godtagligt" sas? Överskott...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: sthu
·
Foder & Strö Ni ser rubriken. ;) Jag fodrar och har alltid fodrat med sojamjöl, vilket hästen älskar och, baserat på hur fin hon är i kroppen, inte...
2
Svar
21
· Visningar
4 090
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Finns det något "ska"? Jag har öppnat ca 10 balar av årets skörd, 2-3 har varit riktigt dåliga redan vid öppnandet, Den ena slet jag...
Svar
17
· Visningar
9 863
Senast: lahsd
·
Foder & Strö Ni som har lösdrift och bara ger era hästar grovfoder, hur löser ni mineralfoderbiten rent praktist? Fri tillgång? Binder upp och ger en...
Svar
4
· Visningar
1 856
Senast: mumin
·
Foder & Strö Hej! jag har precis köpt en irländsk d-ponny på 10 år som är i full tävlingskondition och ska fortsätta sin tävlingskarriär med mig på...
Svar
1
· Visningar
1 528
Foder & Strö Är det någon som har nån erfarenhet om detta foder?Är tyskt tror jag men en vän har kommit i kontakt med det genom en dansk dam. Skriv...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 285
Senast: Qodrofenia
·
Foder & Strö Behöver lite tips och råd om hur jag kan göra för att förlänga ättiden för ett gäng glupska ponnyer... Samtliga är i normal -...
Svar
8
· Visningar
1 544
Foder & Strö En tanke som slog mig när jag plockade in den sista veden i dag... Kan man använda de näten att lägga hö i? De är ju väldigt...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Arwen
·
M
Foder & Strö Någon som känner igen det? Min häst har fått utslag liknande nässelfeber och det enda jag har ändrat de senaste dagarna är att jag givit...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Centaur
·
Foder & Strö hej! vilka erfarenheter har ni av detta foder? smaklighet? allt helt enkelt :) tack !
2 3
Svar
49
· Visningar
22 667
Senast: dixy
·
I
Foder & Strö Lite luddig rubrik kanske, men jag kunde inte komma på nå bättre. :) Vilka olika fodermärken har "Mash" i sitt sortement? St.Hippolyt...
Svar
5
· Visningar
1 445
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur