pavo slobber mash

Sv: pavo slobber mash

Nu fick jag namnet på ytterligare en mashprodukt!

Jag har roat mig med att titta på olika mashfoder innehållsmässigt!

Dynavena Mash
Stärkelse 35%
ångkokta havre-, korn-, och majsflingor, äppeldrav, linfrön, alger, morötter, Johannesört och växtextrakt

Derby Mash
Stärkelse ?
aufgeschlossener Mais,
Weizenkleie,
extr. Leinschrot, Melasseschnitzel,
Melasse, organische Säure

Pavo Slobber Mash
Stärkelse 30%
Havregryn
Majs
Vetekli
Linfröskal
Vete poppat
Rörsockermelass
Linfrö
Sojaolja
Vitaminer & Mineraler

Havens Mash
Stärkelse 30%
Har inte hittat några uppgifter om råvaror, tar gärna emot om någon har det, kan stå på säckarna!

Vitafor Derby, marknadsförs inte som en mashprodukt, men många inom travet använder den som det, brukar vara bra för känsliga magar! Pelleterad!
Stärkelse 7,6%
Mel. Betfiber
Sojaskal
Linfrökaka
Vete
Vetekli
Lucernmjöl
Melass
Rapsolja druvsocker

Tar gärna emot tips om fler mashprodukter!

Dynavena Mash
Stärkelse 35%
ångkokta havre-, korn-, och majsflingor, äppeldrav, linfrön, alger, morötter, Johannesört och växtextrakt

Derby Mash
Stärkelse ?
aufgeschlossener Mais,
Weizenkleie,

Pavo Slobber Mash
Stärkelse 30%
Havregryn
Majs
Vetekli
Linfröskal
Vete poppat
Rörsockermelass
Linfrö
Sojaolja
Vitaminer & Mineraler

Havens Mash
Stärkelse 30%
Har inte hittat några uppgifter om råvaror, tar gärna emot om någon har det, kan stå på säckarna!

Vitafor Derby, marknadsförs inte som en mashprodukt, men många inom travet använder den som det, brukar vara bra för känsliga magar! Pelleterad!
Stärkelse 7,6%
Mel. Betfiber
Sojaskal
Linfrökaka
Vete
Vetekli
Lucernmjöl
Melass
Rapsolja druvsocker

oj de där lät ju väldigt interessant :) ska bli spännande om de e fler som ha fler tips

Nu finns St.Hippolyts Irish mash med också, känns lite som ett skämt när man läser råvarorna!

Dynavena Mash
Stärkelse 35%

Derby Mash
Stärkelse ?
aufgeschlossener Mais,
Weizenkleie,

Pavo Slobber Mash
Stärkelse 30%
Havregryn
Majs
Vetekli
Linfröskal
Vete poppat
Rörsockermelass
Linfrö
Sojaolja
Vitaminer & Mineraler

Havens Mash
Stärkelse 30%

Stärkelse 7,6%
Mel. Betfiber
Sojaskal
Linfrökaka
Vete
Vetekli
Lucernmjöl
Melass
Rapsolja druvsocker

St.Hippolyts Irish Mash
Stärkelse 23%
Vetekli
Kornflingor
Linfrö, solrosfröbl.
Havreflingor
Majsflingor
Melass
Torkade äpplen
betfiber
Snittat Alpehö
Vindruvskal
Äppelsirap
Öljäst
Salt
Vetegroddar
Malt-jästört
Oljeblandning
Vindruvskärneextrakt
Majsgroddar
Koriander
havsalgkalk

Nu finns St.Hippolyts Irish mash med också, känns lite som ett skämt när man läser råvarorna!

Dynavena Mash
Stärkelse 35%

Derby Mash
Stärkelse ?
aufgeschlossener Mais,
Weizenkleie,

Pavo Slobber Mash
Stärkelse 30%
Havregryn
Majs
Vetekli
Linfröskal
Vete poppat
Rörsockermelass
Linfrö
Sojaolja
Vitaminer & Mineraler

Havens Mash
Stärkelse 30%

Stärkelse 7,6%
Mel. Betfiber
Sojaskal
Linfrökaka
Vete
Vetekli
Lucernmjöl
Melass
Rapsolja druvsocker

St.Hippolyts Irish Mash
Stärkelse 23%
Vetekli
Kornflingor
Linfrö, solrosfröbl.
Havreflingor
Majsflingor
Melass
Torkade äpplen
betfiber
Snittat Alpehö
Vindruvskal
Äppelsirap
Öljäst
Salt
Vetegroddar
Malt-jästört
Oljeblandning
Vindruvskärneextrakt
Majsgroddar
Koriander
havsalgkalk

ja de va en salig blandning i St: hippolyts mash:laugh:

En till!

Marstall Old English Horse Mash

Leicht verdauliche Fertigmischung nach altbewährter Rezeptur und praxiserprobten
Erkenntnissen. Ausschließlich aus Naturprodukten zusammengestellt. Vitaminfrei und
nährstoffneutral konzipiert mit Zusätzen von Leinsamen, Apfeltrester, Kräuter, Kleie und
Bierhefe. Ohne Zusatz von ätherischen Ölen. Tut der Verdauung gut!

Tacksam om någon kan översätta!

En till!

Marstall Old English Horse Mash

Leicht verdauliche Fertigmischung nach altbewährter Rezeptur und praxiserprobten
Erkenntnissen. Ausschließlich aus Naturprodukten zusammengestellt. Vitaminfrei und
nährstoffneutral konzipiert mit Zusätzen von Leinsamen, Apfeltrester, Kräuter, Kleie und
Bierhefe. Ohne Zusatz von ätherischen Ölen. Tut der Verdauung gut!

Tacksam om någon kan översätta!

lättsmält färdigblandning efter ett gammalt och beprövat recept. innehåller enbart naturprodukter. utan tillsatser av vitaminer och mineraler innehåller linfrö, äpple, örter, vetekli och bryggerijäst. utan tillsats av eteriska oljer. främjar en bra mätsmältning.

va god :)

**KL**
Hittade en annan, har ingen erfarenhet av att använda mash men har varit nyfiken ett tag. Har friska, blanka och glada hästar, vet inte varför jag skulle använda det egentligen, men det låter lite mysigt.. ;)
Vad märker ni för skillnad när ni ger det?

Ströh Horse Mash

Krossad havre
Majsflagor
Kornflagor
Vetekli
Solrosfrö (malda)
Torkade äpplen (pektinrik)
Linfrö (förbehandlade)
Öljäst
Magnesiumoxid
Dikalciumfosfat (mineralisk)
Betmelass

Sprang förbi en mash till

Eggermann Mash
vetekli 22,9 %
frukt (äppel) drav 7,7 %
majs (flingor) 11,0 %
Korn (flingor) 10,2 %
Havre (flingor) 8,0 %
Svarthavre 8,8 %
Linfrön 14,8 %
Korn (expanderat) 4,1 %
Kalciumkarbonat 2,5 %
melass av sockerrör 5,0 %
Dikalciumfosfat 1,4 %
natriumklorid 1,3 %
Öljäst 0,5 %
magnesiumoxid 0,6 %
bryggeri sädeskorn 0,7 %

Och en beskrivning på hur man gör egen:
http://www.ehow.com/how_2085954_make-equine-bran-mash.html

/U

**KL**
Hittade en annan, har ingen erfarenhet av att använda mash men har varit nyfiken ett tag. Har friska, blanka och glada hästar, vet inte varför jag skulle använda det egentligen, men det låter lite mysigt.. ;)
Vad märker ni för skillnad när ni ger det?

Ströh Horse Mash

Krossad havre
Majsflagor
Kornflagor
Vetekli
Solrosfrö (malda)
Torkade äpplen (pektinrik)
Linfrö (förbehandlade)
Öljäst
Magnesiumoxid
Dikalciumfosfat (mineralisk)
Betmelass

min ena häst har alltid vart väldigt kolikkänslig. främst gas men oxå förstoppningskolik. jag pratade me vet som rekommenderade linfrö- äter hon inte längre än i 3 v sen vägrar hon jag ha försökt i omgångar.. sen hon äter pavo slobber mash som hon ha ätit konstant sen den 4 dec har vi inte haft problem me kolik överhuvudtaget och hon är piggare och blankare i pälsen. allmänt gladare. kanske för att hon just slipper all luft i systemet...så visst e de dyrt men de lönar sig för oss , det viktigaste är att tjejen inte ha ont längre och jag slipper veträkningarna :)

KL
Till min förra häst så gjorde jag egen march

Vetekli
Linfrön
Loppfrön
öljäst
mynta

som jag sedan hällde varmt vatten på. Mkt uppskattat o funkade för bra för inga mer kolik på min häst! Betydligt billigare än att köpa färdigt.

Enligt mig är Pavo slobber mash ett grymt foder! Ger det till min häst ca 2 ggr/vecka och hon blir jättebra av det! Både i magen och så behöver jag inte oroa mig för kolik.

Jag har inte hört något annat märke som tillverkar mash, och jag bor i gbg! Pavo säljs i närheten och en säck håller i ungefär 2 månader. Så det är inte dyrt heller!

Kan varmt rekommendera detta fodret. Gillar pavo väldigt mycket, använder även deras explosive och har använt sportsfit.
Då min häst är kräsen av sig (äter inte hippo foder m.m) så har detta funkat utmärkt!

Enligt mig är Pavo slobber mash ett grymt foder! Ger det till min häst ca 2 ggr/vecka och hon blir jättebra av det! Både i magen och så behöver jag inte oroa mig för kolik.

Jag har inte hört något annat märke som tillverkar mash, och jag bor i gbg! Pavo säljs i närheten och en säck håller i ungefär 2 månader. Så det är inte dyrt heller!

Kan varmt rekommendera detta fodret. Gillar pavo väldigt mycket, använder även deras explosive och har använt sportsfit.
Då min häst är kräsen av sig (äter inte hippo foder m.m) så har detta funkat utmärkt!

samma här. Hästen mår mycket bättre sen hon få det. Tur att de säljes här i närheten med.

Funderat på detta med mash, ni som gett med så gott resultat, har ni tidigare provat att ge linfrökaka och blötlagd vetekli utan samma resultat?
/U

Funderat på detta med mash, ni som gett med så gott resultat, har ni tidigare provat att ge linfrökaka och blötlagd vetekli utan samma resultat?
/U

jag ha försökt flera varianter med linfrö och linfrökaka men hon äter det i max 3 v sen vägrar hon. samma med vetekli det är inte lika poppis det heller.

Dynavena Mash
Stärkelse 35%

Derby Mash
Stärkelse ?
aufgeschlossener Mais,
Weizenkleie,

Pavo Slobber Mash
Stärkelse 30%
Havregryn
Majs
Vetekli
Linfröskal
Vete poppat
Rörsockermelass
Linfrö
Sojaolja
Vitaminer & Mineraler

Havens Mash
Stärkelse 30%

Stärkelse 7,6%
Mel. Betfiber
Sojaskal
Linfrökaka
Vete
Vetekli
Lucernmjöl
Melass
Rapsolja druvsocker

Vilken skillnad i stärkelseinnehåll mellan Vitafor Derby och övriga

Jag har en fråga då jag ska börja ge min häst Slobber mash.

Hur mycket ska man ge? '
Jag har tänkt ge min häst det som tillskott alltså 1-3 gånger/vecka. Ni som gör det, hur mycket ger ni era hästar per gång?

Tacksam för svar.

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 392
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar