pavo slobber mash

Sv: pavo slobber mash

Hej :)
jag ger min häst slobber mash dagligen ca 300 gr torr vikt. sväller ju rätt bra när man häller på kokande vatten.
hoppas de funka för dig för mig och ffa min häst ha de gjort e n enorm skillnad sen hon äter de.:bump:

Är det någon som har kollat priserna på dessa och vill dela med sig av dem?:angel:

Hej :)
jag ger min häst slobber mash dagligen ca 300 gr torr vikt. sväller ju rätt bra när man häller på kokande vatten.
hoppas de funka för dig för mig och ffa min häst ha de gjort e n enorm skillnad sen hon äter de.:bump:

Hur yttrar sig den "enorma skillnaden"?

Hur yttrar sig den "enorma skillnaden"?

gladare häst mindre gasig, inga tecken på kolik alls överhuvudtaget. bättre hovar och mycket glansigare päls. så för oss funkade det. skulle kanske tillägga att hon gå på fri tillgång till hö och givetvis vatten.

Hur länge ska man låta det stå när man hällt på det kokande vattnet? Innan man fodrar med det!!

Hur länge ska man låta det stå när man hällt på det kokande vattnet? Innan man fodrar med det!!

tills de ha kallnat eller är ljummet. glöm inte att röra om i jämna mellanrum, jag bruka ger det lite kallare än fingervarm.

Tackar. Så då kan man med andra ord ge det kallt,trode det skulle vara varmt/ljumet vid fodring.

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 392
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
535
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 959
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?