Hjälp mig att välja müsli-sort!

Sv: Hjälp mig att välja müsli-sort!

Är inte Salsas müsli väldigt dyrt? Eller behöver du ge mindre av det?

tror du/vet du om det "kladdiga" är melass?
Är det ingen havre alls i Harmonie?

Salsa gör bara Musli. Kan ju tillägga att den som tog fram Salsa konceptet är den som tillverkar Lymposen.

Och Salsa resp Lymposen är betyligt billigare än övriga muslifoder på marknaden.

Här i Skåne har de flesta gått över till Lymposen från just Salsan

min har blivit otroligt fin i hullet på Hippo Bas Harmoni... havrefritt!

Sen stirrade hon på mig å jag fick dåligt samvete, så nu blandar jag 1kg hippo med 0,67kg fiberg /mål... lunch endast 1 mått (0,67kg) fibergi...

av någon anledning har hon även börjat peta i sig 9kg hö istället för max 5kg...
känns konstigt att inte ge fri tillgång på "allt" längre... :o

**KL**
Gammal tråd men fortfarande intressant fråga, hur ligger Salsa till prismässigt? Tex Salsa Havrefri mix?
U

Hitta tråden o tänkte återanvända den :p

Har lite funderingar på foder speciellt musli.
Min syster häst käkar någon slags musli just nu som jag inte kommer ihåg vad den heter. Vet bara att det är en genomskinlig påse med gröna kanter.. jaja.

Hursomhelst så funderar jag på att ta ner hästen ner till mig och tror inte eller vet inte om de säljer den muslin här där jag bor.
Det jag ville fråga är vilket foder ska jag välja till denna dam?

Hon är just nu ur kondition (har mest stått nu ett väldigt bra tag, pga att syster tappat intresset o jag bor 20mil bort)
käkar just nu bara hö och den muslin.
Vill ha tips på billigt foder/musli som säljs på de flesta ställena?

Du kan ge Lympos Kombi.
Ett koncentrat som du inte behöver ge mkt av. Perfekt till hästar i vila eller hästar som inte kräver särskilt mkt kraftfoder.
Perfekt att ge ponnyer också som är känsliga för fång :)

Hoppsan, läste lite för snabbt. Tyckte det stod att hästen skulle vila, aningens yr i mössan :p

Jag kan rekommendera alla Lympos sorter. Lympos Bas är billigast av alla Lympos sorter. Min valack äter den för tillfället. Mitt sto som lätt blir lite het och stressar bort kilo får Lympos Havrefri. Funkar kanon :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har varit så förskonad men har nu en kräsen 5 åring. Hon har tidigare ätit ren havre,vilket jag tror gått bra. Nu blir hon dock...
2
Svar
35
· Visningar
2 647
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: elle12
·
Foder & Strö Min häst får en bra fungerande foderstat men skulle behöva något som kompenserar nu när hon ska igång och tävla mycket och jag har...
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: Miss Sixty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama