Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö ... hur ser en sån häst ut? Blir den tjock och pigg men får svårt att sätta muskler? Eller förenklar jag väl mycket nu... :D Den...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö VI har en ponny som i somras fick fångkänningar. Den sattes på "noll och inget foder" och behandlades som sig bör. Tack och lov så var...
Svar
16
· Visningar
1 895
Senast: Ponnymamman
·
Foder & Strö Finns det något foder som är OK att ge till utläkt fånghäst? Dvs en "känslig" häst. Han får i dagsläget mineraler, melassfri lusern...
Svar
10
· Visningar
2 160
Senast: axel
·
Foder & Strö Till min stora sorg har Lantmännens biotintillskott (Protect) utgått, så nu funderar jag på vad som är mest prisvärt att köpa istället...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Att det finns nåt som handlar om lysin är helt nytt för mig och jag undrar hur man räkna på lysin? Hur räknar man ut lysinbehov och hur...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Natasja
·
S
Foder & Strö Intresserad av vad ni ger era isisar för foder och varför? :)
Svar
12
· Visningar
1 631
Senast: hundmaud
·
Foder & Strö Efterlyser folk som testat/använder hästhampa till sina hästar. Vad tycker ni om det? Kan man ge det istället för de vanliga...
Svar
9
· Visningar
4 664
Senast: Nova1989
·
Foder & Strö Är det någon här som har erfarenhet av fodernät? Ett stort nät som man trär över en storbal hö ute i hagen. Hur fungerar det och har ni...
Svar
7
· Visningar
2 968
Senast: hogaholm
·
K
Foder & Strö Jag ska hyra en ponny i sommar som tyvärr har lätt för Fång.. Är det nån som äger/har - en ponny/häst som har haft fång elr får lätt...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
13 553
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Hej Hittar inte Hippocampus foderstatsberäkningen längre, är det borttagen och varför i så fall? Någon som vet?
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: Casacha
·
Foder & Strö Ja brukar blötlägga höet för vår fånghäst , jag undrar om de går bra att blötlägga hösilage och få samma effekt? Behöver eventuellt gå...
Svar
2
· Visningar
1 117
H
Foder & Strö Jag har 2 st ponnyer. Båda är hopp ponnyer. Idag fodras de med Krafft Sport och Krafft Grund, men eftersom man ska ge en häst mellan 4-6...
2
Svar
28
· Visningar
2 826
Senast: Highcat
·
Foder & Strö Jag har en islänningarna som jag ska börja ge lite kraftfoder då han rids mycket och behöver lite energi,han hade en kolikkänning för en...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: LFreddy
·
Foder & Strö Jag fick stänga av en hel hage i somras pga att den till stor del innehåller Örnbräken. Nu har dom gulnat och jag undrar finns de nåt...
Svar
1
· Visningar
668
Foder & Strö Om man inte har något annat val än att förvara sitt rundbalshö utomhus, hur bär man sig åt på vintern för att i största möjliga mån...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Är de nån mer än jag som skickat in sin hö analys dit för få hjälp med hyffsad foderstat :) ? va tyckte ni och är de nått dom har...
Svar
0
· Visningar
1 108
Senast: flamman
·
Foder & Strö är de okej att ge ett par dl vetekli till unghästen? Just för magen och fosforhaltens skull?
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: iceland
·
Foder & Strö Upptäckte en sak precis när jag satt vid nutrina. Jag har en 17 månaders valack som jag försöker få ihop en foderstat åt. Min fråga är...
Svar
2
· Visningar
980
Foder & Strö Har nu fått min analys. Har ett sto som börjat bli lite kantig och behöver lite mer protein och även energi tror jag för hon är rätt...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: clubman
·
Svar
1
· Visningar
735
Senast: eldkyss
·