Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Jag har sett flera som smörjer in sin hästs hovar med tjära utanpå hoven. Och min hovslagare sa häromdagen att tjära ska absolut inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 383
Senast: Topolino
·
Hästvård Nu börjar jag hämta mig från chocken även om det tyvärr inte känns speciellt mycket bättre ute i den krassa verkligheten =/ Men något...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 509
Senast: skuggi
·
C
Hästvård Min häst har ju varit halt en längre tid och efter sju långa månader var han äntligen haltfri (6 maj). Vet och jag bestämde att jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 895
Senast: Whalor
·
V
Hästvård Till en början kommer Frida tävlas och tränas BARFOTA. kommer rida 5-6 ggr i veckan.. Något bra tips för att hålla hovarna så hela som...
2
Svar
20
· Visningar
2 416
Senast: v_NiniZ_v
·
Hästvård Sa till en av betesgästerna igår att det är avmaskning nu i veckan. Han frågade vad jag ger min häst, alltså mängden. Jag sa: Så mycket...
2
Svar
32
· Visningar
2 298
Senast: _Runaway_
·
K
Hästvård När jag varit ute och ridit, har min häst har vid flera tillfällen stannat till vid leriga ställen och ätit av leran. Vad kan det bero...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: Matilda_o_Bonita
·
F
Hästvård Jag tog lite bilder på min hästs hovar igår och skulle vilja alla lite kommentarer av er om skoning m.m.. Bilderna är kanske inte...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 336
Senast: Egonson
·
K
Hästvård Jag ska ta mig an en häst under några månader som inte har haft det så lätt med sin förra ägar. Hon har ex. inte vaccinerat honom i år...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: shampiz
·
E
Hästvård Jag har en ettåring som är för smal över revbenen och bukig på ett sätt hon inte borde vara eftersom hon går på jättefint bete och...
Svar
8
· Visningar
4 359
Senast: Girasol
·
F
Hästvård Måste bara få skriva av mig lite, kanske någon som har varit med om något liknande? För ca 1½ månad sen så hämta vi en ponny som vi...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Fennifer
·
H
Hästvård Min häst har En del sprickor i hovarna, Vad ska ja göra ? Många säger att ja ska smörja med hovfett, visa säger att ja inte ska det...
Svar
10
· Visningar
2 816
Senast: Shettisar
·
F
Hästvård Hur stora är riskerna med det? Jag ska kanske göra artoskopi på hennes ena framben och hon är ju dräktig nu. Veterinären sa att det...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: flaxe
·
G
Hästvård vet någon om det kanske finns någon slags massageolja för hästar eller är det bara den vanliga hederliga linimenten som man kan massera...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Lejonelle
·
E
Hästvård Hej! Vet någon vad det kostar att ta ultraljud på senan på hästens framben om man gör det på klinik? Skulle bli tacksam om någon som...
2
Svar
25
· Visningar
7 206
Hästvård Hur gör ni nu undre sommaren då hästarnas hovar blir så torra. På min häst spricker strålen och typ faller bort :confused: vad kan...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 063
Senast: EmelieR
·
J
Hästvård Min häst skoddes förra fredagen. I torsdags hade den tappsko BAK. Vet inte hur han lyckats men.... Jag kan ju spika dit den själv, men...
Svar
9
· Visningar
1 370
G
Hästvård hästen har knottallergi och solexem och kliar bort man och svans. nu får han gå inne när knotten är ute som mest och ha...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Gelix
·
Hästvård i stallet som vi har hästarna i finns det bara två hagar (den ena ska dock utökas) En relativt plan "fotbollsplans" hage utan nån...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: _Runaway_
·
C
Hästvård Tips och råd om hur bäst sätta igång häst efter inflammation i bakknä? Vad sliter mest? Hur ofta ska hästen arbetas? Under ryttare eller...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Cillavan
·
Hästvård Funderat på detta fram och tillbaka. En del har kanske en häst, vill flytta ut på landet, hittar hus men ska ha sällskap till sin...
Svar
10
· Visningar
1 837
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka